onsdag 4 mars 2009

-----2-a Pockethexorna på utflykt-----

..recensionen har nu kommit in!
Det är Lena på http://tefrossa.blogspot.com/ som har svarat. Först skickade hon sin adress till pockethexan@live.se och fick då en "hemlig" pocket hem till sig för läsa och recensera och sen lämna vidare boken så att Pockethexorna får komma vidare på sin utflykt.
På bilden ovan ser ni hennes Pockethexabok "Jakaranda" av Tamara McKinely hemma på hennes nattduksbord i Nacka och här kommer nu hennes kommentar.

-"Boken Jakaranda är en mycket ambitiös roman som spänner över drygt 100 år och flera kontinenter. Den utspelar sig huvudsakligen i nutid i Australien men parallellt löper en historia om hur släkten i fråga hamnade där den hamnade. Det är många invecklingar, turer och sammanträffanden och till slut får man förklaringen på vad som medförde en brytning inom släkten som kvarstår än idag. Allt detta aktualiseras p g a familjens överhuvud har dött och arvingarna måste avgöra hur de skall göra med familjeföretaget, en stor vingård, som börjar komma på obestånd. Vad tyckte jag om boken? Ja, jag gillar ju detaljerade, litet "svulstiga" romaner där hemligheter, kärlekshistorier och skandaler sakta vecklas ut och man inte kan lägga i från sig boken. Så den här boken var helt i min smak! En skickligt skriven sidvändare med en spännande historia och intressanta miljöer både från England och Australien på 1800-talet och nutidens vinindustri i Australien. En mycket läsvärd bok!/Lena"


Nu ligger "Pockethexorna på utflykt"-s pocket HÄR på en bänk på Ektorps vårdcentral i Nacka och väntar på en ny läsare, är det du?
Skriv gärna här under du som hittade boken. Vi väntar med spänning på alla de andra recensionerna på de böcker som har skickat ut (se tidigare inlägg för att se vilka pocketar som är på utflykt). Även om ni inte vill läsa dem så skriv ändå en kommentar och SNÄLLA låt böckerna få komma vidare till en ny läsare när du är klar för; delad glädje är ju dubbel glädje!

Trevlig läsning för alla, önskar Pockethexan!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej! Tack för din gulliga kommentar på min blogg, *värmer*. Härligt namn du har på din blogg *ler*. Ha läst en hel del pocket, men efter min utbrändhet (för x antal år sedan) -själv vill jag säga vidbränd, så ha jag haft det svårt med läsning. Ha det gott. Kram Lenita

Martina sa...

Tack så mycket för din fina kommentar! Jag blir sååå glad för varje besök och alla snälla ord.

Jag blev såklart nyfiken på vad du hade på din blogg...kan säga att jag är ingen bokmal. Jag får nog av all studielitteratur jag måste igenom.

Men...U2!!!!! Finns det bättre musik?? NEEEEJ! Jag spelar nya skivan och sjunger för full hals till den! Den blir bara bättre för varje gång!!

Kram Martina