fredag 17 september 2010

Nu ska vi njuta av henne i bokformat!?


Jag var nämligen och såg Caroline af Ugglas live på Nalen jan.2008 då hon hade sin Janis Joplin hyllningskonsert (en favo sen jag var liten o trodde att vi hade samma födelsedag...<;p) och sjöng hennes låtar på svenska efter att hon själv har översatt dom från engelska

Sen den konserten var jag frälst! Tänk er Nalen full med folk och mitt på golvet framför scen ligger jag i min solstol medans min kära make håller undan folk så att inte allt för mång faller ner över mig. Men det gjorde ingenting att jag inte såg mer än små glimtar då och då för sången och musiken sa ALLT! Sen efteråt var vi framme och fick hennes CD signerad (present till min mor) och fick en privat samtalsstund med henne (pratade bla. om att hon också hade lite ont i ryggen efter sista barnet och jag berättade om mig och min smärthistoria) och hon är en jättetrevlig person och är väldigt trevlig att prata med!

Så nu kommer hon ut med en självbiografisk bok "Hjälp, vem är jag?" på Piratförlaget tillsammans med psykolog/poeten UKON.

Kommer jag att bli frälst igen?

Det återstår att se, för först kommer hennes inbundna bok ut den 22 sep. och så tar det väl ett tag innan den kommer som pocket och det är först då som vi kan se om jag blir frälst igen..

Men först måste vi lyssna på låtarna och njuta.....

Joplin vs. af Ugglas







Klicka in på Youtube inläggen med Caroline af Ugglas från Grönan 2007 då hon sjunger "En Del Av Mitt Hjärta" eller som den hette i original "Piece of my heart" när Janis Joplin sjöng den 1968.

Vem gör låten bäst?

Jämför själv och tyck till!



5 kommentarer:

Marie//Tekla Maräng sa...

Kan nog bli en riktigt intressant bokupplevelse med Caroline af Ugglas.
Tänkte ställa mig i kö på biblioteket.
Ha en skön helg:)

Tångsnällans blogg sa...

Caroline af Ugglas är en stor favorit hos mej också! Gillar texterna i hennes låtar! Ha det gott!

Emmas Bokhylla sa...

Jag gillar henne, hoppas att den komemr i pocket!

Anonym sa...

Tusen tack för din gratulation på min sida. Ja visst är det jag! :)
Lycklig och glad.
Som svar på din fråga: japp, jag älskar Caroline af Ugglas! Hade ingen aning om att hon var på väg med en bok, men den står högst på ösnkelistan numera :) Ha det så mysigt! kramar

Carpe Diem. sa...

Hejsan!
Ja inget är ju som Janis Joplin, men Caroline af Ugglas är så gööör skön! =D
Jag gillar henne skarpt! Och hoppas att hon aldrig försöker bli nån annan än sej själv!

Ja du lampan som jag köpte på IKEA...DEN är superfin, men jag vet ju int vars jag ska ha den!!! Ett typiskt ilandsproblem tror jag! =D

Ha en bra dag!
kram