tisdag 15 mars 2011

Ny hexpocket med sminktips



När vi var till Farsta centrum igår tog jag med en Hexpocket till min favorit expedit på Cliniqueavdelningen. Hon blev glatt överaskad och ville väldigt gärna bli Pockethexa och vara med i bokringen "Pockethexorna på utflykt".

Vad kan då vara bättre än en Marian Keyes bok till en Clinique expedit för Keyes är också en Clinique fantast och den här boken, "Tankar från sängkanten", passar extra bra eftersom det är en självbiografi.

Boken är uppbygd av en mängd korta noveller och kåserier som har varit med i olika tidningar där hon har varit gästförfattarinna och berättat om olika samtida fenomen och modetrender men det genomgående är att hon älskar smink och gratisprodukter och överst på listan står då Clinique. Men hon bjuder även på sig själv och berättar om sina missbruk (skor, smink, choklad, handväskor och alkohol), oron över att inte kunna hitta "den rätte", att hon inte kan få barn, hennes engagemang för barnhems barn i öststatsländer men farmför allt hur det är att vara kvinna i dagens Dublin.

Nu får vi vänta ett tag och innan vi kan läsa vad den nya smink-Pockethexan tycker om den här hexpocketen, då det brukar ta ett tag innan de nya Pockethexorna skickar in sina bokrecensioner.

Under tiden så bjuder jag på ett sminktips som hon gav mig när jag var där och prövade den senaste produkten Clinique New Chubby Stick Moisturizing Lip Colour Balm

Ett läppstift som ser ut som en krita för småbarn men det är inte kladdigt utan man får en härlig torrkänsla på läpparna och man ser grymt snygg ut! Den får stå på min önskelista!

Tipset hon kom med var hur jag ska få bukt på min torra hy i ansiktet som inte blir riktigt bra med någonting och nu har jag prövat det här i två dagar och det känns redan bättre och det är egentligen sjukt enkelt och ni kanske har kommit på det själva men det man ska göra är att man först tar den tunna återfuktande gula dagcremen "Dramatically Different Moisturizing Lotion" som man brukar få med i varje bonuserbjudande och sen uppe på det tar man den härliga superdupercremen "Superdefense" som brukar räcka som mjukgörare men tillsammans är det verkligen effektfullt!





















Jag har tidigare skrivit om Keyes i samband med att jag gjorde en lista där jag kopplade ihop smink med en pocket och gissa vilken som kom överst på den listan <;D !

HÄR kan du läsa det inlägget!

Inga kommentarer: