tisdag 3 oktober 2017

Rec. 2 av Midnattsrosen

Efter att Pockethexan Malin har recenserat Bazar förlags bok "Midnattsrosen" av Lucinda Riley lånade hon ut boken till en granne som också ville läsa och recensera den. HÄR kan ni läsa Malins ord om boken och sedan längre ned på den här sidan kommer Ann-Lovis eller "Annlos" egna ord och hennes betyg på boken. 

Tack "Annlo" för att du också ville läsa och dela med dig av dina tankar och känslor som den här boken gav dig! 

-Fick besök av min underbara granne och vän, Ann-Lovis "Annlo" Larsson, som jag lånade ut Lucinda Riley's "Midnattsrosen" till. Hon strålade och var helt lyrisk och tacksam över att ha fått tillfälle att läsa denna härliga roman. 
"Jag var totalt osocial i två dagar, kunde inte släppa taget" säger hon leende. 

Den vackra kärlekshistoria som utspelar sig både i dåtid och nutid, väckte ömma känslor och en vilja att hela tiden få veta mera. Att följa farmor Anahitas resa genom Indien och England från 1920-talet till hennes död hundra år sedan, var mäktigt. Den damen hade så många positiva tankar och känslor trots det motstånd och den sorg hon innerst inne bar på. Vetskapen om att hennes dödsförklarade son kanske ändå var i livet väckte min nyfikenhet, berättar Annlo. Jag kände att jag ville veta så mycket mera och önskar att jag själv fått lära känna den fina människa som "farmorn" verkar vara. 

Samtidigt blir jag nyfiken på Rebecca, fortsätter Annlo. Rebecca, Skådespelaren som flera år senare befinner sig på samma gods som Anahita och blir indragen i Anahitas barnbarns sökande efter sanningen om sin farmor. Rebecca har aldrig haft någon aning om vem som är hennes far och hittills har hon egentligen inte brytt sig så mycket. Men ju mer Ari Malik gräver i sin farmors bakgrund desto osäkrare blir Rebecca. Är hon månne släkt med den fina indiern? 

Jag bara älskar denna bok, avslutar Annlo. Jag ger den helt klart en femma i betyg, en av de bästa böcker jag någonsinn läst. Jag rekommenderar den varmt! 

Inga kommentarer: