tisdag 16 juni 2020

En underbar dag i Tyresta

Visst har vi haft härligt väder de här senaste dagarna? Sol, värme och en god bok, vad mer kan man önska sig? Jo, ligga i en skön solstol vid en vacker sjö. Vilken tur att jag fick uppleva det idag!
Vad är det då jag läser, undrar ni det?
Det är nämligen en av mina senaste recensionsexemplar jag fick av @lindochco. Andra delen av Dag Öhrlunds nya serie om Domaren Susanne som vill skapa ordning i dagens samhälle när inte domstolarna kan ordna det. Den här boken heter Domaren Den yttersta rättvisan. De här böckerna går i samma stil som hans tidigare böcker som han skrev tillsammans med Dan Buthler.
Det är lätt lästa böcker med en spännande handling där man får följa de två väninnorna som hämnas på personer som har utnyttjat dem och andra kvinnor. Fast det är även tyvärr några som råkar hamna i deras väg och de elimineras också. Traditionen i hans böcker är att de innehåller en hel del sex, det är inte alls alltid så nödvändigt utom för att visa vem som är den dominerande i ett förhållande. Nu tycker jag ändå om den här serien eftersom jag gillar att det är en annorlunda story och att det kommer en ordentlig twist mot slutet. Jag ger dem ruggiga fyror.. #domaren #dagöhrlund @tyrestanationalpark


Inga kommentarer: