onsdag 27 maj 2009

Ordlös Onsdag

v.22 "Parallella"

4 kommentarer:

Anonym sa...

Många parallella , ett helt virrvarr.

tofva sa...

Du har en helt underbar bloggis!! Här kan jag verkligen hitta inspiration till olika pocket böcker! Åh vilken lycka. Sommar är för min del pocket månaderna..Du gjorde min dag:D jippi!!

Anni sa...

AHA! Nu såg jag hjortronsylten! Och ekorrhåren! Men det där med pocket ligger jag lågt med, jag har sådana högar som ligger olästa bredvid sängen... Har just läst ut Marley och jag, så det blir en bok då o då i alla fall...

From Sweden with Grief sa...

Hej!

Hittade en bok av Julia Garwood, Hjärtekrossaren, på Hälsouniversitetes bibliotek i Linköping. Jag trodde den hörde till det vanliga utbudet och då vi bara behöver skriva en handskriven lapp för lån,(böckerna är förlagens pliktexemplar och man lånar ut dem med lång lånetid, längre än övrig kurslitteratur:) så var det ingen som reagerade, inte jag heller.

Jag lånade hem boken och läste och sedan slog det mig, det fanns ingen stämpel i boken som visade att den hörde till biblioteket. Och klisterlapparna med pockethexorna hade jag noterat, men trodde man på biblioteket var införstådda med lapparna.

Idag skulle jag lämna tillbaka boken och då passade jag på att fråga personalen om det hela. De skrattade gott och sa att jag fick lägga boken var jag ville, de skulle riva min lånelapp och....boken hamnar hos någon annan. Riktigt kusligt att en bok bara "uppstår".

Detta är en kul idé, jag har gjort något liknande med en pocketbok jag råkade hitta på ett tåg.

Toppenkul! Ha det gott!