torsdag 8 oktober 2009

___Pockethexorna på utflykt___


Pockethexornas egna bokklubb som är öppen för alla har nu fått in en recension av pocketen "Sista jouren" av Karin Wahlberg. Hon är en av Sveriges mest kända deckar författarinna och precis som den kvinnliga huvudrolls innehavaren är hon också läkare. Den här boken är den första av fem böcker om kriminalkommisarien Claes Claesson och kirurgen Veronika Lundborg.

Om du är nyfiken på de övriga böckerna i bokklubben/ring som är ute i landet hos olika läsare eller ligger på ett ställe och väntar på en, kanske dig? Läs då inlägget från den 21 sep. för där är alla böckerna presenterade som är med i"Pockethexorna på utflykt".
Här kommer nu Inger i Västerhaninges egna ord om "Sista jouren" och boken har fått en ny läsare i samma ort.

-"Hej Hexan! Nu har jag äntligen kommit igenom Karin Wahlbergs bok "sista Jouren"!
Först så vill jag självklart tacka för Pocketen och för ett trevligt initiativ, verkligen,gillar idén med "Pockethexorna på rymmen". Den här bokens handling började lite trögt och lite tråkigt språk tyckte jag det var, men desto längre jag kom in i den spännande hand
lingen desto bättre tyckte jag om boken. Mitt slutomdöme blir alltså gott!
Så jag lämnar med glädje denna pocket vidare!
Mvh Inger! /Kram"
Har du en sådan här bok eller har hittat en med de här klistermärkena på omslaget? Då är det här under inlägget du ska skriva vad du tyckte om "din" pocket, klicka på "Kommentarer" och dela med dig om vad du tyckte och vart du lämnade den.

Är du också intresserad att vara med?
Skriv till pockethexan@live.se så kommer en hemlig pocket hem till dig!
Kramis!!!/från Hexan själv

1 kommentar:

Alfahannen sa...

Vilken trevlig blogg du/ni har!

Karin Wahlberg kan jag ju inte låta bli att kommentera, eftersom åtminstone en av böckerna utspelar sig i mitt egna lilla Oskarshamn.

Mycket exotiskt, ska du veta.:)

Så hur fungerar din sida, plockar du fram det som du tycker vi bondlurkar borde förkovra oss i eller kan man föreslå pocketar som borde läsas? Förslag finnes, det ska du veta...

Återigen, jättefin sida!