lördag 17 oktober 2009

Vill du läsa en "feelgood"-bok...?


..som utspelar sig i det evigt sommarvarma Sydney,
med tre party sugna systrar som dessutom är trillingar.

"Tre önskningar"
av
Liane Moriarty
är då en bok för dig!

Det här är en sådan där bok som man läser med ett leende på läpparna fast det händer en del jobbiga saker för systrarna.

Först har vi Lyn den på ytan framgångsrika systern, sedan hennes raka motsats Gemma ett dagdrömmande yrväder och så till sist Cat som är den coola självsäkra systern. Eller hur är det egentligen? Allt ställer sig på sin spets när trillingarna Kettle ska fira sin årliga födelsedagsmiddag tillsammans och ingenting blir riktigt som man har tänkt sig.

1 kommentar:

Marie//Tekla Maräng sa...

Den låter bra i mina öron, ska absolut läsas.
Fast just nu känner jag mig lite stressad för 7 böcker som jag har beställt på biblioteket var klara för hämtning samtidigt och så får jag fjorton dagar på mig innan dom ska tillbaka igen.
Kram Marie:)

Härlig bild med löven och sjön.