onsdag 28 juli 2010

Vad gjorde du igår?

Blev du också glatt överraskad av det vackra vädret och tänkte att det här måste vi ta vara på och göra en utflykt för att få ut det maximala av sommarvärmen?


Tänkte du också att nu var det dags att besöka Anders Lundin på Skansen för att se vad han hittar på en sådan här skön Stockholms kväll?


Det gjorde i alla fall kära maken och jag! Så sagt och gjort packade vi in oss i vår sommarbil (vår kära husbil) och åkte mot Djurgården och direktentrén upp till Soliden på Skansen, men tji fick vi, för där var alla p-platser upptagna så vi fick ta den andra "handikappanpassade" entrén, Bergbanan...

Efter en hel del knölande o fixande så kunde lilla jag, gåbordet Carl-Oscar (ja det är produktnamnet på nämnda sak), solstol och kära maken ta oss in i den magifika Bergbanan som man kanske med lite god vilja kan kalla handikapptransport (det är faktiskt gratis att åka för sådan som mig +ledsagare, där får ni "+i kanten" Skansen!)


När vi se kommer upp till själva "Allsångs"-området blev det lite trängre med plats men det fanns en plats kvar på handikapphyllan och efter att ha sett genrepet bakom några nackar tyckte vi att vi kunde lika gärna sitta kvar och se hela föreställningen.

För nu fick jag första parkett och den kära maken var och inhandlade lite kvällsmat i form av underbara "rostbiffmedpotatissalladssmörgåsar"och en påse brändamandlar fanns det inget alls att klaga på i den härliga kvällen speciellt inte när Mando Diao stod för musik underhållningen.






Fast jag är ju lite besviken att jag inte var så "på" att jag vågade be fotbollsspelaren Niclas Alexandersson om hans autograf när han gick in precis nedan för mig i VIP-entrén...
...men man kan ju inte få allt även fast Jonas Gardell är väldigt kul (o det roligaste kom i extrasändingen på nätet...)











3 kommentarer:

Elle sa...

Igår besökte jag svägerskan mitt i renoveringen av deras nyinköpta hus.
Men eran kväll verkar nästan ha varit lite mer underhållssam! Vilken tur ni hade med vädret! Är kanske ett besök värt vid nästa Stockholmsbesök...om 48 år eller så!
Jag gjorde ett semesterförslag hos din oumberlige make, men det nappade han tydligen inte på...*ler*

Ha en fortsatt skön vecka!
Kram Elle

Anni sa...

Undrar om maken din handlade av min dotter ;-)

Undrar vad jag gjorde igår?

Camilla Alvén sa...

Vad kul att ni kom iväg och att allt fungerade.
Ha det bra
Kram