söndag 28 augusti 2011

Nu ska jag på Garden tea party



...med bokprat!

Det är Enbokcirkelföralla Karin som har ordnat det här och vi träffas idag på eftermiddagen i Vasastan här i Stockholm.

Det är i det nyöppnade Tea & Garden cafet vi ska träffas och prata om de böcker vi har läst
under sommaren.





Jag tänkte prata om Christoffer Carlssons "Fallet Vincent Franke" som jag har berättat om här på bloggen

tillsammans med Stefan Tegenmarks "Nirvana projektet".



Men under sommaren läserjag gärna "Chik lit" eftersom det är lättläst och kul som tex.
Marian Keyes "Oväntat besök på Starr street".


Men sommarens favorit var Ann Rosmans "Fyrmästarens dotter" och nu ska jag läsa hennes två andra böcker som en avlutning på sommaren för finns det något mer som känns sommar än Marstrand och Västkusten.

Hoppas ni får det trevligt idag
för det kommer jag att få!

4 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gokväll
Thé party och prata böcker, det tycker jag låter som perfekt för en söndag. Jag läser mycket böcker, av blandad sort. Ann Rosmans som du rekommenderar har jag inte läst, gillar deckare, så den ska jag kolla efter. Roligt att du är med i min utlottning, jag håller tummarna för dig.
Varm kram
AnnaMaria

Evalinn sa...

Vad trevligt det låter, måste kolla upp det stället, känner inte till.

Anni sa...

Så kommer jag raskt farande och ber om en recension av själva testället - jag som älskar Afternoon Tea ;-)

Bitte sa...

Vad roligt att du vill vara med i min utlottning! :-) Du får självklart välja doft på ljuset om du vinner, de finns i sex olika dofter om jag inte minns fel.

Vad roligt med bokprat, det är sånt jag saknar nu när jag jobbar hemifrån! Det har inte blivit så värst mycket läsning för mig i sommar, det närmaste jag har kommit är att jag har bläddrat i några tidningar ;-).

Ha en fortsatt fin vecka!

Kramar
Bitte