lördag 10 september 2011

"Pockethexan vilar ut.......!"

Det är "bråda tider" för allas vår Pockethexa, bok och biblioteksmässan i Göteborg närmar sig! Så idag är det jag, hennes Make, Oumberlige Peter som gästbloggar här hos Pockethexan! Okej, jag har skrivit det förut, men skriver det igen, jag är riktigt, riktigt avundsjuk på Er bokbloggare och Eran "sfär"! Den är helt enkelt lite renare och mer väldoftande än min "sfär" kring min medicinblogg Jernsaxen. Visst finns det "ond bråd död" även hos Er, men hos mig beror den inte på något "deckarmord" inte utan i min "värld" så är döden oftast orsakad av en liten elak cancercell!
När jag inte skriver på min medicinblogg så skriver jag på Oumberliga Bloggen, en blogg om helt Oumberliga ting och även en hel del Oumberliga tankar.
Jag och Pockethexan var i förrgår på B. Wahlströms Bokförlags AB:s "hundraårskalas", en slags "mingelfest" med trevliga människor och djäklig god mat. Pockethexan är fortfarande helt "utslagen" och rösten är borta. Fast det är därför jag finns till hands. Har turen att inte bara vara Pockethexans äkta Make utan jag är även hennes betalda personliga assistent! Ett jobb som kräver sin "man"!
Okej, jag hamnar en del i "skymundan" i den rollen, jag fick ingen egen namnlapp hos Wahlströms Mingelkväll, men jag fick en egen "bokväska" innan jag gick därifrån till min stora glädje!
Skriver "bokväska" i detta fall, vägrar att använda det engelska ordet för denna typ av företags/reklam gåva!
Som sagt, jag vill också vara med och prata böcker, hur känner man igen Oumberlige Peter då!
Titta på mitt finger, så ser du denna Oumberliga ring hos Häxmästaren själv! För visst är jag en Häxmästare annars vore det omöjligt att leva med Pockethexan!
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson alias Oumberlige Peter!

Inga kommentarer: