lördag 8 oktober 2011

Livinggreens event och en ny header





Du kanske har sett att jag har en ny header på min blogg?
Det är min dotter som har gjort den till mig och det är även hon som har sminkat mig, vad tycks passar jag i tonårssminkning?
Lugn jag vet hur jag ser ut...
Här kommer hela historien om hur det gick till:

Jag har nämligen haft mor-dottertid men min 18-åriga dotter och man måste passa på när tillfälle ges för det är något speciellt med det och tyvärr får man inte så många tillfällen för de är alltid på språng och ska iväg någonstans och när hon är hemma är hon på sitt rum!

Det började med att hon följde med mig på Livinggreens event Fashion & Beauty, här kan du se filmen som visar vad vi gjorde. Se den om ni vill har tips på gröna mode- och skönhets alternativ som är både är bra för miljön men de är även snygga, goda och sköna.





När vi kom dit blev vi som vanligt fotade tillsammans (efter viss tvekan hos dottern..)

och det började redan där: -"Oj, vad ni liknar varandra."


Det fortsatten och vi fick höra det ganska så många gånger -"Ja man kan verkligen se att det här är mor och dotter".








Jag ler ju självklart stolt som en höna, eller vad man nu säger, för visst vill man bli jämförd med en sådan ung skönhet som min dotter!









När vi står och lyssnar på föreläsningen så blir en stol ledig i Eco-s sminkhörna,och jag frågar om jag skulle kunna få lite färg i ansiktet och de svara javisst.


Dottern hämtar snällt min sittkudde och lägger ut den på den höga bar/smikstolen och jag ber om en färgglad makeup för jag är så försiktig med det och jag ser att de har många olika färger att erbjuda så jag hoppas att jag ska bli inspirerad att prova sen när jag kommer hem.


Jag fick mycket beröm av folket på plats men jag tyckte nog att det inte blev så stor skillnad ändå och min dotter tyckte inte alls att det var färgglatt utan hade egna ideer om hur jag borde se ut.

Sagt och gjort när vi kom hem (efter att jag legat och vilat ryggen i några timmar) så ordnade dottern sminkstudio hemma i köket. Jag fick inte se någonting förrän det var helt klart och när det var klart och döm om min förvåning när jag ser mig själv i spegeln och jag tycker mig se min


dotter, när jag inte har glasögonen på mig, och det tycket även min kära make. Tänk vad smink kan göra skillnad!


Mor- dottertiden är inte över där, för nu ska min blogg piffas till och bli mer inbjudande, det fotas och trixas på datorn för att få till den nya headern.


Nu är både jag och min blogg föryngrad, ska bli spännade att se om det blir någon skillnad.




Men vi får inte glömma goodiebagen och vad det var i dem, för vi fick ju en varsin.



Höjdpunkten i "Goodien" var att vi fick en varsin Gudrun Sjödén sjal, tyvärr i samma blå färg, jag myser runt i min hela dagarn för den är inte bara snygg, den e skön också!...o "grön!"



Fast jag måste även hylla både shampoot o balsamet från Björn Axén som är riktigt härligt och fotkrämen ska vi inte tala om, den har gjort under med mina torra fötter så jag kan verkligen rekomendera det ekologiska märket Lavera.



O jag ska vara helt ärlig att både det ekologiska skumgodiset och chipset på morötter, rödbetor o potatis försvann innan vi kom hem...

4 kommentarer:

Anni sa...

Det är vid sådana tillfällen man inser hur mycket en privat stylist skulle betyda - tänk att ha någon som fixar till ens hår och makeup varje dag? Då skulle vi se ut som stjärnorna ;-)

4U2 sa...

Hon (din dotter) lyckades väldigt bra tycker jag. Med ... allt!
Kram

Elle sa...

Min dotter älskar att sminka sig. Men jag tror att jag avstår från en behandling av henne. Hon är bara sju och måste öva lite först...*ler*
Jag tycker du är lika fin med som utan. Kul med ny header. Alla fixar till sina bloggar, vore kanske dags för en renovering även hos mig.
Ha en skön vecka!
Kram Elle

Adara Magazine - din bloggtidning på nätet! sa...

Tycker din header är riktigt snygg! Hade gärna velat gå på det där eventet. Härligt med mor-dottertid också! :)

- Tusen tack för din kommentar på min blogg förresten. Blev så himla glad när jag läste den. Kul att du sett inslaget och vågar tycka till! Håller helt klart med dig! Hahaha, bra fråga om man får rabatt till krogen med färdtjänsten! Hoppas i alla fall att regeringen någon gång kan hålla sina löften och sänka skatten för pensionärer.

P.S tänkte inte alls på några felstavningar! ;)