tisdag 29 januari 2013

Rec. av den undre världen


Det här mailet skickade Polargrevinnan till mig före jul. I det berättade om vad hon tycker om författaren Christoffer Carlssons bok "Fallet Vincent Franke".

Hon är nämligen med i min bokring "Pockethexorna på utflykt" där man läser och recenserar en hexpocket som jag har skickat hem till dem som har anmält sig på pockethexan@live.se. Alla är välkomna att delta!


 















-"Hej !
Det här med att skriva recensioner  är inte min starka sida och i Fallet Vincent Frank är det inte lätt. Jag lade bort boken flera gånger för den var inte så särdeles upplyftande. Men nu har jag läst hela boken.
Boken handlar om Vincent som är morfinist. En dag lämnar en man från den undre världen  en flicka som Vincent  blir beordrad att hysa i sin lägenhet. Vincent blir förälskad i Marie, som flickan kallar sig för.

Boken är inte bara en thriller eller deckare, utan framför allt en skildring av mänsklig olycka. Den är ett exempel på hur illa det kan gå i livet, men att hoppet aldrig dör.
Det är Christoffer Carlssons debutroman.  Han har fått lysande recensioner och jag citerar vad Stefan Whilde skriver i Kristianstadsbladet: ”Han kan inte bara skriva, han kan berätta också. Fallet Vincent  Frank är genomtänkt och stilistisk säker och stundom njutbar. Boken är spännande  och tragisk. Hoppas att förlaget satsar långsiktigt på Carlsson. Det gäller att slå vakt om guldkornen.”

 Och det gör Piratförlaget. Carlsson kom ut med ”Den enögda kaninen” i år och den vill jag gärna läsa. Den finns nu som pocket . Har Hexan den  i sin bokhylla eller är den ute på vift??
(Den har jag tyvärr inte, men vill också läsa! P-H)
Vill du läsa mer om Christoffer Carlsson? Klicka HÄR
Jag har inte lämnat boken till någon ny läsare. Jag funderar på vem av mina vänner som kan tänkas gilla den. Hoppas att du kan använda något av det jag skrivit i din blogg.
Vi hörs – Kram Inger"
..............................................................
Nu väntar jag med spänning på att få höra vad ni tycker om den här boken och att Polargrevinna ska berätta vart den ska få vandra vidare till för läsare.

Eller vill du läsa den ?
Skriv en rad på Polargrevinnans blogg och berätta att du vill bli nästa Pockethexa och vara med i bokringen där man recenserar och lämnar vidare boken till en ny läsare ...en bokring alltså!

Inga kommentarer: