måndag 13 mars 2023

Lucka 9


För er som undrar varför jag visar min bokjulkalender ifrån julen 2022 beror det på att jag var för dålig för att orka med att lägga ut alla luckor även här på min blogg så gör jag det nu i stället. Hoppas att ni uppskattar våra bokrecensioner fastän det inte är juletider, för det är ju fortfarande bra böcker. Kramis från oss Pockethexor! 


lucka 9
Väninnornas jul
av Lisa Kleypas
från


Recenserat av @annis_vardagsnjutning
De fyra väninnorna a k a ”Panelhönorna” Annabelle, Evie, Lillian och Daisy har tidigare fått sina jakter på äkta män beskrivna i var sin underhållande bok av Lisa Kleypas och nu samlas de för att fira julfestligheterna tillsammans med den brittiska aristokratin i mitten av1800-talet. Denna gång ska även Lillians och Daisys bror Rafe komma från Amerika för att uppvakta och enligt plan gifta sig med lady Natalie och därmed erhålla en fin titel.
Hur går det då? Nja. Kärleken låter sig inte styras och den som alltid fått vad han pekat på, får plötsligt uppleva något helt annat. Panelhönorna rycker in och lotsar med kvinnlig list händelserna på rätt spår. Jag känner igen mig i den charmiga och lättsamma berättarstilen, med förvecklingar, strikta etikettregler som kan brytas, förbjuden åtrå och oväntade vändningar.
En snabbt utläst liten pärla från väninnornas glittrande smyckesskrin, som en lagom paus från julstöket, får den en stark trea i betyg.


Inga kommentarer: