tisdag 6 januari 2009

Apropå gott nytt år...suck

Ja nu kära vänner av pocketböcker, jag vill nu bara hälsa och önska er en god fortsättnig på det nya året och hoppas att det blir ett nytt spännande bok år.
På det personliga planet kunde det ha fått gå lite bättre, för när jag skulle skära upp den kära makens fina biff på nyårsafton så small det till i min vä.-hand och det gjorde (gör ännu) ¤#"! ont. Vad gör man kl 20.00 på nyårsafton i Sthlm med en skadad hand, man väntar inte till nyårsdan man tar smällen direkt. Så upp till akuten på en gång och hoppas att man hinner hem .....ler.
Så nu skulle jag vilja ha lite hjälp av er kära vänner av Pockethexorna, om ni kan bli "med-hexor" och skriva till mig (att ha både ont i ryggen, se min profil, och så nu också ont i handen). Jag hade tänkt att skriva om de nya pocketarna som kommer ut nu 2009 och vilka ni ser framemot att få läsa. Ni kan även skicka ett mail till pockethexan@live.se så kan jag publicera ditt inslag här på sidan.
Men till sist vill jag hälsa till alla jag firade nyår med på St: Göran akuten;
först till personalen ni var alla jätte trevliga och tog väl hand om oss,
till dig unga mamma som snubblade på entremattan till COOP-forum och vred knät ur led,
till den anhållne unge mannen med ont i magen och hans tre poliser i eskort,
till damen som blev sparkad av en häst och sist men inte minst,
till min kära make som fick skjutsa sin kära fru än en gång till akuten
GOD FORTSÄTTNING PÅ 2009!
PS: kom ihåg att rösta om årets bästa pocket 2008 DS.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Hur kan man ha en sådan otur?? Hoppas det är bättre med handen! Vilken rolig idé med bloggen. Får nog lov att titta in här ibland, fast livet rusar på i en rasande fart, så det är svårt att hinna läsa. Men det är nog det jag gillar mest;)
Ta hand om dig!
Susanne

Pockethexan sa...

Susanne vad kul att du kika här hos den skadade pockethexan, men vi ska få iväg en pocket till dig så snart det har lungat ner sig lite (har också tre tonårsbarn), men det är en skön avkoppling att få läsa lite då och då.
Ses!

Anonym sa...

Grattis på den gemensamma.
Hoppas att du får en bra dag.
Hanna

Pockethexan sa...

Hej Hanna! Trevligt att du tittar in, måste önska dig detsamma.
Herr Ordförande har visst ordnat kulturresa för oss till Skokloster senare i vår, trevligt, men jag hoppas vi ses innan dess mvh från Hexan själv!

Fru Pusselbit sa...

Jag har fullt upp med både studier och annat, men det är ett väldigt bra initiativ du kommer med!

Önskar att ditt nya år blir bättre än hur det hittills varit för dig och krya på dig snabbt och ordentligt!

Ha nu en så trevlig fredag med helg! =)

Nippertippan sa...

Vilken otur! Hur gick det med handen egentligen? Skärde du alltså? Huuuuu....uh....uh.... Hoppas det blir bra snart med det.
Kramizar:)

Pockethexan sa...

Fru Pussel, tack för din hälsning och lycka till med studierna!

Pockethexan sa...

Nä Nippertippan det var bara en helt vanlig trubbig matgaffel som jag skulle trycka ned i den "välstekta" biffen och så gick det "sönder" någonting inne i handen.
Så coolt var det när jag fick fira ny år på akuten!
Kramis!

Anonym sa...

Det avr ju ingen hit att även få ont i handen..