tisdag 7 juli 2009

Boktips av en av Pockethexans läsare

I mitt tidigare inlägg "Ligga som ett O.." frågade jag er hur ni väljer vad ni läser och de flesta läser sina favorit författare eller går på det som de har hört talas om.
Det här är en sådan där bok "jag har hört talas om" på något sätt men minns inte vart och nu när Anne-Lie skrev att hon läste den här boken klickade det till någonstans där bland de små grå. Därför skrev jag tillbaks till henne och bad om en liten recension. Nu hade hon inte kommit så långt i sitt läsande men här kommer nu Anne-Lie -s ord om Bengt Ohlssons "Hennes mjukaste röst".
-"Självklart ska jag skriva lite om boken jag nu läser men jag har inte kommit så långt ännu;-)) Boken heter "Hennes mjukaste röst" av Bengt Ohlsson. Kollade nyss på Wikipedia och Bengt och jag är årsbarn;-)) Han är författare och krönikör - nog om det!
Boken handlar om en kvinna som varit med i en bilolycka när hon i ett desperat försök försökte köra ikapp sin man som lämnat henne för en annan. Det verkar som om hon verkligen haft änglavakt! Hon har två vuxna barn (ej med mannen i fråga) som hon tycks ha rätt dålig kontakt med men som hon nu vill ställa tillrätta. Ja så långt har jag hunnit!/ Anne-Lie"


Om ni vill ha en utförligare recension av pocketen så gå in på dagensbok.com och om ni vill veta mer om Bengt Ohlsson som författare så kan ni göra som Anne-Lie och gå in på Wikipedia eller läs DN -s intervju med honom (där jag lånade bilden på Benga)
och då förstår ni varför ni har hört talas om honom...


Nu hoppas jag att fler av er, mina vänner i bloggvärlden, nappar på iden och skriver
-pockettips
-recensioner
-egna ord
om en pocket son ni tycker att vi ska läsa. Skriv då antingen som en kommentar under ett inlägg eller direkt till mig pockethexan@live.se och då kan ni även skicka med egna bilder på er favobok och kanske när ni läser den.

Härlig sommarläsning till alla från Pockethexan själv!

1 kommentar:

Anne-Lie sa...

Nu har jag ifs kommit längre i boken;-)) Det är en perfekt bokläsardag hos mig idag! Nu skiner solen men det har även åskat idag!