torsdag 9 juli 2009

___Nya böcker med "POCKETHEXORNA PÅ UTFLYKT"!

Det har varit lite lugnt med Pockethexornas utflykts böcker på ett tag och det har inte hört av sig några nya läsare, för ni vet väl att det bara är att skriva till jernsaxen@live.se så hjälper min kära make till att skicka hem en hemlig pocket till er om ni lovar att skriva en recension om boken och sen lämna vidare den till en ny läsare.

Men nu har min kära barndomsvän och hennes make kommit ner från Gällivare och varit på besök hos oss i Stor-Stockholm så då passade jag på att skicka med några pocketar som jag hoppas att vi kommer att få se här under ___POCKETHEXORNA PÅ UTFLYKT___.
De blev väldigt förtjusta i Jeffery Deavers deckar serie om NY-polisen Amelia Sachs och Lincoln Rhyme kriminaltekniker och de fick med sig de tre första delarna i serien.
Om ni är mer nyfikna på deckarserien läs då mitt inlägg "Läsvärd amerikansk deckarserie"
från 27 mars för där presenterar jag alla böckerna och varför de så bra!



"I samlarens spår"
av Jeffery Deaver
del 1









"Dans med döden"
av Jeffery Deaver
del 2











"Den tomma stolen"
av Jeffery Deaver
del 3









"Flammande skyar"
av Nora Roberts

Start ort för alla böckerna:
Gällivare
Lägg till bild


Även Nora Roberts fick följa med norr ut, för hennes bok handlar om livet i Alaska, det passar nog extra bra att nu när de är på samma breddgrader nu...<;}
Trevlig sommar!

2 kommentarer:

LillaFlisan sa...

Hallå där i regnet!

Ja, du har helt rätt nu är det verkligen tid för bokläsning i detta väder!

Själv har jag lite sorg just nu för jag har precis avslutat Ken Follets (min favoritförattare)

TEGELSTEN (ingen pocket tyvärr) på 1200 sidor: En värld utan slut.
En helt fantastisk bok som sträcklästes och nu känner jag faktiskt riktigt sorg över att den är slut.... Jag inhandlade dock Grishams nyaste och ett antal andra lättlästa böcker men läslusten infinner sig inte riktigt efter att jag avslutat denna fantastiska bok...

När jag såg böckerna av Jeffery Deavers så började jag småskratta lite. Hans bok stenapan är lite av ett stående skämt här hemma. Det var nämligen så att min man befann sig på centalen i sthlm och ville ha en bra bok att läsa. Han föll för stenapan men "förstod" inte eller läste titeln alldeles på tok så när han ber Expediten om boken uttalar han titeln: Stena- pán.
Expediten är "lika trög" hon(eller så är hon kvicktänkt ;-)) så hon plockar raskt ner pocketboken och ger till min man som när han kommer hem visar upp boken och frågar mig om jag läst den.

Sten-apan, säger jag.... Näe, den har jag inte läst.....
Sten-apan..... säger mannen kollar på omslaget och börjar sen asgarva.

Ja, så kan det vara i bland.....

Sorry, nu blev det en riktigt lång nonsenskommentar igen!

Ha det bra!

Kram

Flisan

Camilla Alvén sa...

Hej!
Ett besök till Turning Torso står på min lista över platser att besöka i sommar, nu inväntar jag en passande dag med blå himmel och solsken.
Bra att du kommer med lite förslag på byggnader värda ett besök.
Ha det bra och hälsa maken
Kram