tisdag 15 september 2009

Dags för att hylla Stieg Larssons böcker igen...

...nu när film två snart kommer på bio!

Jag tvekade länge innan jag bestämde mig för att se filmen, jag som ryggskadad kan inte se på bio så jag fick vänta tills den kom på DVD och majoriteten av familjen + flick- o pojkvänner röstade för att titta på den, så då gjorde jag det också.

Den är en välgjord och lagom med hemskheter för att man ska tycka att man vill se resten av filmen och jag måste nog säga att jag tycker att boken är bättre fast filmen var riktigt bra! För det som är en av storheterna med hans böcker var hans politiska engagemang och det kom inte fram ordentligt i filmen.

Så du som ännu inte har läst "Millennium" trilogin av Stieg Larsson men funderar på att titta på filmerna, vänta då med att se dem tills du har läst böckerna, för då får du en så mycket större upplevelse sen när du ser filmen och har alla bakomliggande historier med dig.

För resten av världen kan väl inte ha fel nu när hans böcker sprids till så många länder. Klicka HÄR och se SvD-s sammanställning av de olika ländernas omslag. Vad säger ni håller ni med mig eller tycker ni jag har helt fel? Skriv din åsikt och kom med en kommentar, för den som inte säger sin mening håller med i det tysta!!!

Kramis! <;}

2 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Har läst böckerna och tänker nu gå på bio i helgen;-)) Böckerna är helt klart bäst men tycker att Lisbeth Salander karaktären är fantastiskt bra gjord!

Boktokig sa...

Jag tyckte hans böcker var jättebra och första filmen var bra den med! Ska se tvåan när den kommer på DVD.