fredag 12 mars 2010

Det ligger en bok o väntar på DIG!


...om du nu befinner dig i närheten av frisörsalongen eller som man säger i Västeås, frissan TREND som ligger på Pilfinksgatan 5 i Råby centrum.

..om du nu är i närheten och vill läsa en av Pockethexans böcker så var nu riktigt snabb och ta hem den till dig och läs den, recensera den o ge den till en ny läsare.

..om du nu redan är den som har hittat den, Grattis du nu är medlem i bokringen "Pockethexorna på utflykt"!


Hur gick nu det här till?
Jo "Polargrevinnan" fick med sig
Peter Robinsons pocket "En ovanlig affär"
hem till sig för att läsa och sen skriva vad hon tycker om den.
Här kommer nu hennes egna ord:
-"En märklig affär av Peter Robinson blev en riktig avkopplingsbok.
Författaren var ny för mig och jag var lite tveksam till boken då det var den femte i en serie där Robinson skriver om kriminalkommissarie Bank och hans kolleger. Boken kändes ändå fristående då det fanns tillräckligt med återblickar..
Bank är deprimerad och håglös när han får ett desperat meddelande på telefonsvararen från sin bror, som han inte haft kontakt med på flera år.
Samtidigt försöker Banks kollega lösa mordet på en ung kvinna som blivit mördad. Det visar sig att det är Banks brors flickvän.
Brodern är försvunnen och under utredningen gräver Bank i sin brors förflutna. Han inser att de två egentligen inte visste mycket om varandra..
Boken är en MYCKET BRA kriminalberättelse. Men det är också en stark skildring av förhållandet mellan två syskon, som på grund av olika omständigheter kommit att leva helt skilda liv. Peter Robinson föddes i England men lever numera i Kanada. Flera av hans böcker har fått - eller blivit nominerade till prestigefyllda utmärkelser.
Jag läste de sista sidorna hos frissan och där lämnade jag boken. Hoppas någon hör av sig."
Om du nu har gjort det, hittat den här Hexboken el. en annan alltså, skriv då till pockethexan@live.se eller ni andra som har frågor om bokringen "Pockethexorna på utflykt".

5 kommentarer:

Karin Berg sa...

vilken kul grej. Synd bara att jag inte bor i Västerås.

Elle sa...

Chansen/risken att jag hittar denna bok är nog inte särskilt stor, eftersom jag besöker frisören högst 1-2 ggr om året och dessutom en som ligger ca 150 mil från Västerås...*blink*

Men jag hör nog av mig snart för bokleverans. Just nu känner jag mig inte i form för läsning.

Ha en skön fredag!
Kram Elle

Anonym sa...

DEN boken är läsvärd kan jag bara säga.Lyllos den som hittar den;-)
Återkommer till dig, pockethexan, med var min andra bok befinner sig...har strulat till det lite...men bildbevis kommer till dig snart. :) Kramar

Anne-Lie sa...

Himla skönt att se bilden från salongen och veta att där kan man hitta sin bok! Ska snart närma mig min "Att läsa hög" så snart så....

Elle sa...

Hos dig ligger det böcker och väntar på mig,
men hos mig ligger det något och väntar på DIG!
Kom förbi i bloggen och hämta det du har förtjänat!
Kram Elle