måndag 7 februari 2011

Pockethexan har varit ute och flugit.





Det är alltså Pockethexan Inger som har varit ute och reste med en hexpocket och den fick en ny läsare någon stans mellan Helsingfors och Delhi.






De var på väg till Indien där de skulle vara med på en busstur och HÄR kan du läsa mer om det på hennes blogg.








När hon var på besök i somras fick några hexpocketar med sig hem till sig och en av dem var Jo Nesbös bok "Frälsaren" och här kommer nu hennes recension av den:


-"Bättre sent än aldrig – eller hur?
En av de tre böcker jag fick av dig i somras var Joel Nosbos Frälsaren
Författaren var en ny bekantskap för mig.
Det var en otrolig och annorlunda story - MEN – författaren har minst 5 personer ”på gång” och jag hade ibland svårt att hålla reda på vem som var vem och var de hörde hemma i historien. Kanske läste jag för sällan i boken, den blev liggande någon vecka mellan läsningen.
Jag tog med boken på resan till Indien och läste den från början på flyget och även i vänthallarna när vi bytte plan. Och behållningen av boken blev bättre när den lästes nästan i ett sträck.
Harry Hole är kommissarien som utreder morden (det var några stycken) och hans metoder är inte alltid polisärt riktigt ”rumsrena.” Hole har också en del egna problem att kämpa med. Boken är en blandning av religion, storstadsmissär och modern europeisk historia – ja, en intressant och spännande bok. Med min betygssättning blir det en 3:a – hexans ??
Men jag rekommenderar att man läser Nesbos böcker i rätt ordning så man känner sig hemma med poliserna som utreder morden.
Boken läste jag färdig på flyget mellan Dehlin och Helsingfors. Jag gav den till en medresenär någonstans över Ryssland. Hon lovade att höra ifrån sig till Hexan."
Om du är intresserad av att veta mer om den norska författaren Jo Nesbö kan du besöka hans internationella hemsida kan du besöka HÄR eller om du vill läsa på Piratförlagetets hemsida om honom kan du göra det HÄR.

2 kommentarer:

4U2 sa...

Vilken grej, egentligen!

Huset vid ån sa...

Tack för titten inne hos mig....
Alltid kul o trevligt med "nya ansikten".....

Nu ska jag kika runt mer på din blogg.....

Ha en bra dag!
Kraaam Therese