onsdag 20 juli 2011

En spricka i kristallen


Ibland skäms man för att man har missat något som man har lovat att sköta....och så är det för mig nu!

Jag skickar ju ut hexpocketar till alla som vill vara med i min bokring "Pockethexorna på utflykt" och ibland tar det ett tag innan de kommer iväg till sina nya läsare, men det har sina förklaringar att det är en kö på många som vill vara med just då, jag kanske är dålig, det är slut på pkt-påsarna i min butik, det händer en massa i familjen så att det tar all tid osv.

Men när jag får ett svarsmail ifrån er där ni har skickat er; recension, hex-betyg på boken och även skickat med foton då ska det inte behöva ta många dagar innan jag har lagt ut det på bloggen.

Fast nu har jag hittat ett mail ifrån Helena som har läst en hexpocket och skickade ett mail den 1 maj och jag har ännu inte lagt ut den. Fy på mig! Det ska aldrig hända igen, jag ska försöka lova det!!!

Här kommer nu hennes mail och recension, förlåt Helena men ibland blir det för mycket, även för en Pockethexa och då blir det missar!

Är det fler där ute som har läst den här boken, vad tycker ni om den?
Håller ni med henne eller vad skulle ni ge för betyg till Cecilia von Krusenstjernas "En spricka i kristallen"?

-"Hej!

Nu har "En spricka i kristallen" blivit läst!
Jag har skrivit lite om den.
Det bidde ingen bild på boken, men den har
blivit läst när vi varit ute med husbilen,
och då ser det ju ut ungefär som på bilden.
Nu är planen att lämna vidare boken till
en kompis till mig här i Stockholm...
Tackar för läsningen och önskar en fortsatt
skön söndagkväll!

Hälsningar Helena

**********************************

www.freedomtravel.se
En blogg om frihet i en husbil"


Det här är Helenas egen ord om boken:

-"En spricka i kristallen
Av Cecilia von Krusentstjerna


Suss växer upp i en överklassfamilj i Göteborg. Pappan är en upptagen och dyrkad företagsledare. Mamman är en känslokall kvinna i stilettklackar som gör allt för att hålla fasaden fläckfri. Uppväxten ger fördelar i form av pengar och makt, men visar sig också vara ett tungt ok att bära. Suss är en känslomänniska som inte alltid vet vad hon vill, och gång på gång lyckas hon göra föräldrarna besvikna.
De män Suss träffar är varken misslyckade eller oföretagsamma, men deras inkomster räcker inte för att hennes föräldrar ska bli nöjda. När hon försöker frigöra sig genom giftermål kastas hon tillbaka i föräldrarnas våld eftersom de betalar hus, bröllop och vill fixa ny karriär åt den ”otacksamme” mannen. Suss slits mellan lojalitet mot ursprungsfamiljen och sin nya, egna familj.

Boken är intressant eftersom man kastas in i en överklassvärld där många av oss annars aldrig sätter vår fot. Suss får många saker gratis, som andra aldrig ens kan drömma om. Samtidigt befinner hon sig alltid i skuggan av familjen och det är svårt för henne att göra sig fri och bli herre över sitt eget liv.

Boken får ett stort "HI!" av mig"

Inga kommentarer: