fredag 15 juli 2011

It all ends today..15 july



Ni vet väl vad som händer idag?







Alla 92-ors dröm, de som igår fick besked om de kom in eller inte



på de högskole- el. universitetskurser som de valt,




de som i juni sjöng för full hals att -"Vi har tagit studenten!",

de som nyligen har tagit körkort och fått köpa öl på ICA.


Alltså de där 18/19 åringarna som har följt med i Harry Potters

utveckling för att den sker i takt med deras egen.




Så i kväll samlas de igen alla 92-or för att gå på bioprämiär

och se den sista delen av J K Rowlings böcker om

trollkarlsskolan Hogwarts och de elever som tar studenten där i år....




eller hur det nu går för dem, det vet bara de som har läst böckerna

och senare i kväll de som sett filmen, HP7!


3 kommentarer:

4U2 sa...

Var du och såg den? Dottra tyckte den var OK men inte WOW! (?) :)
Du har inspirerat mig att köpa en liten stol som jag testade när vi var på semester: kanon, jag kunde delta lite bättre i vissa "aktiviteter" men tyvärr var den av urdålig kvalitet. Tanken är väldigt bra. Kan sitta kortare stunder vilka förlängdes lite med denna stol. Tack för tips!

Rödluvan Betty sa...

Hej hexan!:) Vad kul! Jag gillar att läsa fantasi böcker och verklighetsbaserade böcker. Vill att boken jag väljer inte ska vara allt för lång, och heller inte ha för många olika karaktärer. Jag blir lätt förvirrad då hehe. Enkelt och bra räcker för mig!;)
Jag visste inte att du och maken hade varit på kronprinsessans bröllop! Kan det möjligtvis vara så att du såg min bror där?^^ Det får vi allt prata om! Eller har du skrivit om det på din blogg vid ett tidigare tillfälle?
HAHA jo Peter berättade om Betty Boop väskan! "Du får INTE sno min image" HAHA ;-)
Jag känner bara en kompis som har en sådan guld värd väska, och själv har jag sökt förgäves. Vad glad jag blir att din andra halva talade om var dom finns! Ska bli skoj att få sig en sån oumbärlig sak hehe;)
Vi stöter säkert på varandra "en vacker regning sommar dag"!:) Om inte så hörs vi framåt i augusti åtminstone! Ta hand om dig och ulven!:) Kram banan*

Emmas Bokhylla sa...

Ah, 92orna? Shit vad tiden gar fort, nu ar det 10 ar sedan jag tog studenten...!