måndag 26 december 2011

Den perfekta juldeckaren

Hallå alla bloggvänner, hoppas att ni har en underbar julhelg med goda vänners sällskap, god mat, trevlig underhållning, och fantastiska julklappar men framför allt, många sköna timmar med er nya julbok! För ni fick väl en eller flera bra böcker av tomten?

Jag tror att jag har fått den perfekta spänningsjulboken för oss som gillar deckare och thrillers. För jag har jag fått Semic förlagets novellsamling "Mord på önskelistan"!

Det är alltså en bok med spänningsnoveller av våra främsta författare i detta ämne, för vad sägs om min största svenska favorit Inger Frimansson! Hon har skivit julnovellen "På julen ska man ändå vara snäll" sen är det Karin Alfredsson, Arne Dahl, Åke Edwardsson, Maria Ernestam, Jens Lapidus, Katarina Mazetti och Håkan Nesser som också är med i boken med sina bidrag!

För att inte tala om min nyfunna författarvän som vann delat första pris och det var att få vara med i den här boken. Det är Magnus Montelius, författaren till "Mannen från Albanien" som jag berättade om tidigare efter jag var på hans releasparty. Den andra vinnaren är Susanne Johansson och det är den sista av alla tio som är med i den här spänningsfyllda boken.

Så här vid jul tycker jag det är helt perfekt att läsa en novellsamling, för när man får en stund ledigt i mellan julmaten, sällskapsspelandet eller nötknäckandet, då kan man hinna läs en novell och få liten "kick" av spänning så att man orkar med lite mer släkt och ännu mer god knäck.
Fast det allra bästa med en sådan här bok är, om det nu inte är för många småbarn i närheten (kan ju göra det lite senare på kvällen), det är att samla släkt och vänner runt dig i din läsfåtölj eller vart du nu helst sitter och läser och så har du ha högläsning med en lagom lång spännings julnovell!

God fortsättning på julen!




5 kommentarer:

Lippe sa...

Högläsning på jul!!?
Det hade de ju förr fast ur bibeln!
Himla bra ide! Jag som arbetat med barn är van vid högläsning så för mig skulle det kännas helt bekvämt!
Glöm inte att påminna mig till nästa jul :)
Kram

Duktiga Tjejen sa...

Jag fick faktiskt inte en enda bok i julklapp! Förutom My av Desirée Fredlund förstås, inte illa!

Elle sa...

Jag väljer att köpa mina böcker själv. Önskade mig presentkort i julklapp, för att slippa besväret med att byta...
Hoppas att julhelgen var skön!
Kram Elle

tankar från mitt fönster sa...

Hoppas julhelgen var skön och att du läser och vilar inför nästa helg. Jag fick en bok i julklapp, också noveller faktiskt i pocket: Kärlek vänskap hat, Alice Monro. Jag har också köpt pocketböcker på Bokus som kommer i lådan endera dagen. Kikade in för att önska dig ett Gott Nytt År!
kram

ADARAS.se - din bloggtidning på nätet! sa...

God fortsättning! Fick faktiskt två böcker i julklapp som jag måste ta och läsa! :)

P.S Nu är vinnaren av en valfri vara från Runns/Erikasgarderob presenterad på bloggen! :) Tack för att du var med och hoppas du vill vara med i fler tävlingar!