tisdag 10 september 2013

Dagens bokskörd

Nu inför bokmässan i Göteborg den 26-29 september kommer det fler böcker än någonsin i brevlådan och de väntar bara på att få bli recenserade.
 


Förra veckans skörd kom bl.a i från Damms förlag som tillhör Forma books. I den högen låg det godbitar som "De skandalösa", den tredje och sista delen av Simona Ahrnstedts helt underbara historiska romance serie. HÄR kan du läsa vad jag tycker om hennes tidigare böcker.


Suss och jag backstageSimona o Susanne
 
En bok som jag ser fram emot att läsa är min bloggvän Susanne Bolls andra bok "Det enda rätta" men eftersom den utspelar sig under julen kommer jag att vänta med att läsa den tills jag har kommit i rätt stämning.
Boken handlar om tre kvinnor mitt i livet som måste göra de rätta valen för att komma vidare...låter det som något du känner igen?!
 
För att inte tala om Sofie Sarenbrants fjärde nagelbitande thriller "Andra andningen" som jag har längtat efter att få läsa sedan jag läste hennes tre första böcker under våren.  Den här gången sker det otäckheter mitt under Stockholms Marathon. Det är kul att någon mer än jag har tänkt att ifall man ska göra något "olagligt" i vår huvudstad så är den bästa tidpunkten mitt under maran då man är avskuren från att färdas fritt i den. HÄR kan du läsa mitt inlägg om Sofies böcker.



"Dirigenten från Sankt Petersburg" är den fjärde boken jag fick som recensions exemplar av Damm och det är för mig en helt ny bekantskap, men det låter som en spännande bekantskap. Det är ett samarbete mellan författarna Camilla Grebe och Paul Leander-Engström där de har knopat ihop en thriller om livet i Moskva 2003 där det slåss om vem som ska ha makten över Rysslands svarta guld, oljan. Det här är den första delen i trilogin "Moskva noir".




Adlibris
Bokus
CDON

5 kommentarer:

Virriga Vero sa...

Spännande. Själv så köpte jag på mig en massa böcker inför sommar och semester och har inte läst ut någon av dem. Skämmes på mig. Men det kanske kommer lite tid för det. Nångång...

Razzy sa...

Spännande det låter själv så har jag läst 3 böcker från en författare som heter Kristin Cashore - De utvalda.. Lite WoW typ av böcker ;-) Och ja jag ska få arslet ur vagnen och recensera boken jag fick av dig :)

Carro sa...

Tre av dem har jag läst och recenserat. Susanne Boll var en riktigt positiv överraskning för mig :)

Anni sa...

Och tänk att när jag idag satte mig på verandan för att ta mig tid att mysa och läsa en stund, så låg inte boken jag läser där ... Undrar var jag förlagt den :-P

Vilken fin bild maken har på dig, i blått! ♥

Anonym sa...

Hej.

Har tyvärr inte läst Andra andningen men den står högt på min lista över böcker att läsa. Jag kan varmt rekommendera boken Märkta för livet av Emelie Schepp. Hennes debutbok och jag längtar redan till uppföljaren :-) Grymt bra kriminalroman. Har du läst den?