lördag 1 december 2018

Lucka 1


Bokjulkalender
Lucka 1


Hej vänner jag vill först tacka er för alla snälla ord och hälsningar under min tuffa sommar och höst där jag har åkt ambulans nio gånger till sjukhus bara för att få smärtlindring för min dåliga rygg och bäcken med blandat resultat med smärtlindringen. Nu har jag börjat hoppas på att jag nog är på väg tillbaks till mitt vanliga smärttillstånd som jag kan hantera.Tack igen för stödet det värmde. Nu ska jag lägga ut årets bokjulkalender som jag började med förra året och fick väldigt bra respons på den och därför gör jag det igen. Kramis till er.
______________________

Bakom lucka 1 finns boken "Snögubbens hemlighet" i serien Klarabelladeckarna skriven av Åsa Öhnell. Boken kommer i från Idus förlag och vänder sig till läsare i åldern 9-12 år.

-!Klara och Bella åker på skidresa till Sälen. Det har just inträffat ett rån i Dalarna och polisen har gripit två personer.
Men var är pengarna från rånet? Och vem är det som varnar, eller snarare hotar, Klara i skidbacken?
Tänk om den stora snögubben på toppen hade kunnat tala och berätta vad han visste …
Innan Klara vet ordet av har Bella dragit in henne i ett spännande äventyr.
Kanske lite väl spännande för Klaras del"

Det här är en bok som man dras direkt in i händelserna och det blir spännande redan från första sidan. Språket är lätt att läsa men stilen på boken känns nästan som en vuxenbok. Man hoppar nämligen mellan de två olika händelserna, Klara och Bellas resa och rånet. Det kan nog vara lite svårt för vissa att hänga med i storyn. 
Jag ger "Snögubbens hemlighet" en stark fyra i betyg och jag rekommenderar verkligen de som är deckarfantaster att läsa de övriga böckerna i serien Klarabelladeckarna.


2 kommentarer:

Unknown sa...

Roligt att läsa att du mår lite bättre! Hoppas ni får en lugn och skön jul! Kram

Pockethexan sa...

Tack för de snälla orden Marie J och jag får önska dig det samma. Kramis!