lördag 8 december 2018

Lucka 8


Bokjulkalender
Lucka 8

De här böckerna som Smultron förlag ger ut betyder mycket för mig som har varit handikappad i 25 år pga de svåra smärtorna jag har som gör att jag behöver gå med gåbord=hög rullator alltså ett annat hjälpmedel än rullstol. För i Smultrons böcker har de olika djuren olika funktionsvariationer som Hubbe Humla som har för små vingar för att kunna flyga och Aron Tiger vill så gärna bli äventyrare och klättra upp för berg fast han sitter i rullstol.Det finns fler böcker i den här serie men de får ni upptäcka. När man stryker över boken känner man Hubbe för han är gjord i ett luddigt material.



En rolig detalj med dessa böcker är att texten i böckerna sedan på slutet av boken är texten i en sång.
En till detalj är att de här figurerna kan man köpa av förlaget som små gossedjur.
Jag ger de här fina, lärorika och uppmuntrande böckerna ger jag högsta betyg.


Inga kommentarer: