måndag 21 december 2020

Lucka 21

 

21.

Brustna hjärtans död

av

Mikael Ressem

från

Lind o co

Den här boken är en i serien av Mikaels böcker om ambulansföraren Eric Sandström och hans kollegan Karin. De arbetar i Gävle och har fått ett prio 1 larm som betyder att det är fara för liv. Den här gången är även stadens stolthet bocken inblandad i ett brott då man upptäcker att det finn något uppspikat på en tavla inuti bocken. På tavlan står det två bokstäver som är överstrukna, vad betyder det? Ytterligare ett mysterium som måste lösas
 Det här är bara början på en rad brott och det är bråttom man måste lösa dem innan jul. Man får även följa med i mördarens tankar och resonemang. Det tycker jag att det gör det ännu mer levande i läsandet. 

Mikael Ressem arbetar själv som ambulanssjuksköterska och det tycker jag att det märks. Jag har själv en stor insikt hur det är att åka ambulans med alla mina akutresor till sjukhus p.g.a. mina smärtskov.

Brustna hjärtans död får den stora bocken Bruses fyra av mig i betyg för jag gillar spänningen i boken. Att det sedan är ett jultema även i en deckare gör det hela ännu roligare.



Inga kommentarer: