lördag 30 maj 2020

Boklåda rec.ex.



Tack Lind & Co förlag för den underbara boklådan med recensionsexemplar.
Jag som är en förtidspensionerad byggnadsingenjör som har arbetat på byggen tycker att den första boken en guldgruva. Synd bara att de kallar utsättarna för lantmätare, de är nämligen på plats innan bygget kommer igång. Sedan tar utsättarna över och det var mitt första jobb innan jag blev arbetsledare.
-Byggarbetsplatsen, Bland grävmaskiner, lyftkranar och lastbilar.
Sedan kommer del 1 och 2 av min stora favoritförfattare Dag Öhrlund som var med och skrev om Christopher Silfverbielke. Nu har han skrivit själv om domaren Suzanne som tar lagen i egna händer.
-Domaren
-Den yttersta rättvisan
Till sist en för mig helt ny författare Mikael Fuchs som skriver om Stockholm noir. Vad det ska bli spännande att få uppleva. I del 2 -Mannen i vattnet är vi tillbaks på 40-talet och i det Stockholm som det kunde ha blivit om man följde den tidens planer med art deco-skyskrapor längs Sveavägen. Jag säger bara wow, varför blev det inte av på stans fulaste gata? Så synd, men ser fram emot att läsa boken. 
-Mannen i vattnet

Inga kommentarer: