torsdag 11 december 2008

En pocket i ”Shabby Chic”-anda

Har ni tänkt att gå på http://www.lillabukowskis.com/ i helgen? För om ni gör det så kommer ni få se en massa underbar gamla kläder, ”Shabby Chic ” alltså. Jag är en sådan där som drömmer om att sy kläder, tittar varje dag på repriserna av ”Project Runway” och tänker att,-"det där kunde vara jag". http://www.bravotv.com/Project_Runway/season/5/index.php

Men när jag har var med min man på hans loppisrundor under hösten och kikade i alla ”Stadsmissions butiker” så fastnade jag för de där härliga äldre klänningarna som är som om de är tagna ur gamla 40-talsfilmer eller de där coola musikvideorna från 60/70-talen. Jag var alltså shabby chic utan att veta om det.

När nu inte alla kan vara ute och shoppa shabbykläder så kan man som jag då läsa Meg Cabots härliga pocket ”Babbeldrottningen” och som huvudpersonen i boken älska gamla märkeskläder och leva sig in i hennes ”egna” värld där hon, som titeln antyder, babblar på lite för mycket. För er som känner igen författarens namn så är det hon som har skrivit ungdomsboken ”En prinsessas dagbok”, men det här är en bok för alla som vill ha en lättsam trevlig bok som piggar upp och det kanske kan behövas som motvikt till alla de där deckarna som man annars läser. Eller gör som jag och läs boken för den inlevelsefulla beskrivningen av kläderna och så hoppas vi att de gör en film av en här boken också, så att vi kan få se kläderna.

1 kommentar:

Pockethexan sa...

Hej Stefan! Kika på mitt inlägg jag gjort för att folk ska vinna/eller kanske jag din fina kamera
Mvh från Hexan!
PS: Vi Hexor har inga hemligheter för varandra;) Gå också in och titta på www.oumberligating.blogspot.com där det nu också görs reklam för tävlingen