tisdag 9 december 2008

Midvinterblod av Mons Kallentoft....

Ninananna na....veckans boktips blir (är det någon som minns honom som nynnade på den låten innan han gav ett boktips i tv för en massa år sedan?)
Ja, som sagt det blir "Midvinterblod" av Mons Kallentoft, börjar med att säga ett underbart underfundigt språk: - "Och så slättlandet och skogarna runtomkring. Hemvist för alla de vars gener inte orkar med så snabba förändringar, de vars koder protesterar, vägrar. Omöjligheten i att bottna någonstans". Slut citat. Fint va? Va säger man om Mons Kallentoft, världsklass!
Är det verkligen "Hexan" som skriver dessa rader, nej Lilla Hexan är dålig och har bett sin "Trollgubbe Jernsaxen" att skriva ett litet bokreferat om någon pocket som han tycker mycket om och då blev det den här:
Den kallaste vintern i mannaminne och ute på den blåsiga, snötäckta Östgötaslätten hittas en man hängd i ett ensamt träd. Hans frusna kropp är illa tilltygad. Hela tillvägagångssättet påminner om ett gammalt asablot. Men rör det sig verkligen om ett människooffer? Polisen Malin Fors ger sig ut på jakt efter mördaren. En jakt som för henne in i människans kyliga mörker. Mitvinterblod är den kritikerhyllade första delen i en trilogi om kriminalinspektör Malin Fors vid Linköpingspolisen. Det är en otäckt suggestiv berättelse om gamla oförrätter, hemligheter och de fruktansvärda saker som människor utsätter varandra för.
Ja, mer berättar jag inte. Vid datorn "Trollgubben Jernsaxen" inlånad som konsult och bokkritiker från de två underbara bloggarna http://www.jernsaxen.blogspot.com/ samt den lite "glittrigare" bloggen http://www.oumberligating.blogspot.com/ . Fortsätt och ge kommentarer här, Hexan själv är tillbaka så fort den nya "Trollbrygden" gjort verkan!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul med en ny bekantskap! =)

kicki sa...

hej . jag har nu äntligen fått din blogg adress av bodil ( vi jobbar ihop) jag är liksom du såld på att läsa så din blogg passar mig utmärkt har faktiskt beställt boken johanna påve igår ska bli spännande att läsa den när den dimper ner i postlådan . hoppas häxmedicinen böejat verka så du mår bättre . ha det så bra och kämpa på . mvh kicki

Pockethexan sa...

Välkomna till Pockethexorna och så hoppas jag att du kommer att älska "Påven Johanna" lika mycket som jag. Får återkomma med fler kommentare sen, måste vila medans brygden verkar. "Helsa gammel-hexan från mig" ;)

Nippertippan sa...

Hej!
Tackar för dina kommentarer hos mig, jag återkommer lite senare idag, måste till skolan först nu på morgonen...strax. Men sen!
Ha det gott:)

Emm sa...

Hej. Vad roligt att du hittat min blogg. Tycker absolut du ska vara med och tävla om "Bombyx". Den är inte så tung då den har mjuka pärmar.