lördag 7 maj 2016

Vårens recensions exemplar



Jag har under våren fått böcker i från olika förlag som jag ska läsa och sedan skriva om vad jag tycker om dem på min blogg och på Facebook. Tyvärr har det varit en tuff vår för mig med sjukhus vistelser och akutresor. Det har inneburit att mitt läsande har kommit på efterkälken. Nu har det börjat vända och jag har inte fullt lika ont utan kan nu njuta av mina böcker och ska skriva om dem så fort jag kan. Plus att mina med-hexor gör också en stor insats och deras recensioner kommer också upp på bloggen. Den första har ni precis kunnat läsa och det är Polargrevinnan som har läst Ensamfjärill av Gabriella Ullberg Westin. 

De första böckerna fick jag av Ordfront förlag och det är böckerna John Ajvide Lindqvist Rörelsen och Gellert Tamas Lasermannen.


Från Hoi förlag fick jag Sandra Gustafssons nyutgivning av hennes Maskrosungen som handlar om hennes eget liv och Anne-Marie Schjetlein Döden kvittar lika.




Calidris förlag är för mig ett nytt förlag och av dem har jag fått den spännande boken 12 dagar av Christian Lundblad. Boken handlar ohur den svenska kronprinsen av en tillfällighet hamnar i Budapest mitt under den Ungerska revolutionen, året är 1956. 

Ett till nytt förlag för mig är Wela förlag och av dem har jag fått första delen Uppvaknandet av A R Yngves serie Darc Ages. Det ska bli spännande att få läsa en sci fi bok som utspelar sig 900 år framåt i tiden. Där blir David Archibald uppväckt i från sin nedfrusna sömn och och han upptäcker att han nu lever i en framtida medeltida miljö och det blir hans uppdrag att de går in i renässansen i stället Det innebär att feodalherrarna och deras riddare inte ska härska utan att det ska bli folkvalda riksdagar som regerar tillsammans med kungarna i de olika länderna.




2 kommentarer:

Mia Eggimann sa...

Usch vad jobbigt att du inte mått så bra, hoppas det vänder nu. Maskrosungen är jag nyfiken på men man hinner tyvärr inte läsa allt.

Pockethexan sa...

Jag kan verkligen rekommendera Maskrosungen för den är verkligen bra o sorglig på en gång plus att den tyvärr är tagen ur verkligheten, glömde nog skriva det. Ops!

Kramis!