tisdag 23 maj 2017

Recension av Och eld föll från himlen

Nu har  Pockethexan Inger recenserat Jan Daviléns bok 
"Och elden föll från himlen" från Calidris bokförlag.
Jag hade äran att få träffa Jan under Bokmässan 2016 och fick då även boken signerad.
Det känns alltid lite extra att få en sådan bok i handen och när man lämnar den vidare
till en annan läsare så hoppas man alltid att man får tillbaks den. Det fick jag den här
gången! Läs nu vad Pockethexan Inger har att säga om boken, om du vill läsa mer 
av henne kan du gå in på hennes blogg http://polargrevinnan.blogspot.se


-"Den här boken har legat på skrivbordet ett par månader. Jag har
bläddrat i den och lagt tillbaka den. Jag vet
att Pockethexan väntar på recension, men handlingen verkade inte
så lockande. Men jag misstog mig.
Bokens huvudperson är Jost Härjfeldt som är militär underrättelse-officer.
Han håller på att återhämta sig från en svår skottskada och skilsmässa.
När överste Jonasson hittas död börjar Just undersöka vad som ligger
bakom. Det nya fallet sätter igång en massa tankar om hur han lever sitt liv.
Bokens författare är Jan Davilén. Han är utbildad flygläkare och psykiatriker.
Det märks i boken att han har människokännedom och kunskap om psykiska
trauman.
Det här är en spännande debutbok. Författaren har lovat en fortsättning,
Den vill jag gärna läsa. Jag lämnar tillbaks boken, den är ju lite personlig."
Boken får betyget Hi! = en fyra!




1 kommentar:

Unknown sa...

Hej Hexan!

Det var ett kort men trevligt möte på Bokmässan. Roligt att det kommit en recension på bloggen!

Vänligen
Jan Davilén