måndag 15 januari 2018

Recension av Uppståndelsen

Välkommen till mitt först inlägg i år 2018. Jag har ännu inte vant mig med det nya årtalet men det blir vardag snart det också.

Boken som jag ska recensera är Buthler o Öhrlunds bok "Uppståndelsen"  från Lind co förlag. Det var under hösten 2017 jag läste ut den. Tyvärr blev jag inlagd på sjukhus och sedan allt arbete med min bokjulkalender som jag skrev om under december månad fram till julafton har gjort att jag inte kommer ut med min recension förrän nu.






Ni som följer mig här vet att jag har läst de andra böckerna i den här serien om den grymme mördaren Christopher Silvferbielke som jag med skräckblandad förtjusning har följt i de här åtta delarna som det har hunnit bli. HÄR kan du läsa mina tidigare recensioner och se var jag tycker om böckerna. 

Den här boken börjar med att Silvferbielke befinner sig i Thailand där han har träffat på sin livs kärlek. Det är vad han säger till henne men egentligen är det hennes plånbok han är kär i. Varför han är i Thailand är för att han både måste hålla sig undan den svenska polisen Jacob Colt och ekobrottsmyndigheten som har fryst hans intjänade blodspengar som hann bli till många miljoner kronor. Nu är han nästan helt pank och måste börja om från början att tjäna in pengar för att han ska kunna leva sitt lyxliv.

Nu börjar det kännas som det här bara är en transportsträcka fram till slutet av den här serien. Fast det är ändå spännande men jag tycker nog att det är lite tjatigt att hela tiden få beskrivet hur tjejerna ska klä sig för att de ska vara så sexiga som möjligt enligt författarna.

Något som gör att jag verkligen längtar efter nästa bok är att Buthler o Öhrlund är grymma på att avsluta sina böcker med en "cliffhanger". Det gör att man räknar dagarna tills nästa bok kommer. 
Den här gången var det en extra spännande cliffhanger för den byggdes upp under flera kapitel. 
Uppståndelsen får "Hm!?" (3-a) av mig för den är spännande men ändå inte som böckerna var i början av serien. Nu är det nästan så att man vet vad boken ska handla om. Utom cliffhangern som verkligen är en överraskning.

                                                                                                 AdlibrisBokus

2 kommentarer:

Anni sa...

Cliffhangers är bra. Kan man inte läsa bara dem? Och titta på omslaget, såklart.
:-D

Pockethexan sa...

Det här låter som ett bra förslag för den här bokserien börjar bli lite utdragen o nu vill man komma till slutet o få se hur det går för den här psykopaten kommer det bli ett lyckligt slut för honom eller blir det en enkel biljett till han där nere? Kramis!