lördag 17 februari 2018

Pockethexorna Ella o Max recenserar Ella o Elof

Mina yngsta Pockethexor Ella och Max har nu läst och recenserat Erika Bernstones bok "Ekorrarna Ella och Elof, vad gör vi nu?" från Idus förlag. Jag har själv läst och recenserat boken HÄR.  

Här kommer nu Ella och Max egna ord och tankar om boken som de har läst tillsammans med sin mamma:

-"Ekorrarna Ella och Elof - Vad gör vi nu?
Läste boken för mina barn Max 5 år och Ella 2 år. Boken handlar om två ekorrar som bor på varsin del av skogen, på den ena sidan skövlas skogen bort och Elof och hans ekorrgäng har ingenstans att ta vägen. Ella vill bjuda in Elof till hennes del i skogen men det leder till diskussioner. Sagan får aldrig något slut, utan det ska man tillsammans diskutera fram. Jag som vuxen förstår sensmoralen i boken och tycker den är fin, helt i våran tid. Dock ingen saga som väcker ett behov hos barnen att de vill höra den igen och inget jag är sugen på att läsa igen för barnen i denna ålder. Men troligtvis passar boken för äldre barn? Kanske för skolbarn?"


Inga kommentarer: