tisdag 20 juli 2021

Recension Någon annans tidsfördriv

 

Det är så skönt att jag har hjälp av fler Pockethexor som recenserar böcker åt mig här på min blogg. Det märks speciellt nu i sommarvärmen och eftersom jag har fått extra ont i ryggen pga. Spinal stenos som är en till diagnos utöver min tidigare. 

Är det någon av er som har den här diagnosen? Vad har du gjort för att bli bra, sjukgymnastik eller operation?

Det är åter igen Pockethexan Anni som har skrivit och recenserat en bok av Ann Edliden på Polaris förlag.

Är det någon av er som har den här diagnosen? Vad har du gjort för att bli bra, sjukgymnastik eller operation?


-"Recension av Någon annans tidsfördriv Ann Edliden Polaris

En dagsaktuell och lättläst debutroman om lurendrejeriet på dejtingappar, om kontrasterna mellan storstad och landsbygd, om dokusåpor och systerskap.

Huvudpersonen Doris har flyttat till Stockholm och jobbar som pressansvarig för en dokusåpa som går överstyr samtidigt som hon nätflörtar med Petter som verkar för bra för att vara sann och försöker hålla sams med sin familj i Värmland.

Det är jakten på Petter som bokens huvudhandling. Han dyker inte upp på den första dejten och när Doris börjar nysta efter hans identitet visar det sig att han är en återfallsförbrytare när det gäller att lura kvinnor på nätet.

Händelserna flätas samman med varandra och skapar ett underhållningsdrama som är läsvärt, men inte så mycket mer. Boken får ett HiHu (3) av mig då jag känner att jag har mer gemensamt med Doris mamma än med Doris själv."

3 kommentarer:

Mia Eggimann sa...

Först trodde de jag hade SLE, sedan gick de över till att jag har Myosit och den sista läkaren sa att jag har Spinal stenos. Just nu äter jag Saroten mot nervsmärtor och en hel del andra piller, ont i ryggen har jag med. Det går ju operera men vet inte om jag vill.

Viktória Peričková sa...

Äntligen har glädjen och lyckan i mitt förhållande återställts, min före detta älskare återvände hem igår efter 2 års äktenskapsseparation. Jag har aldrig trott att kärleksmagi skulle kunna fungera så bra för att få tillbaka min man snabbt, jag ger det bara ett försök eftersom jag hör så många människor prata bra saker om Drigbinovia kärleksmagiker, de senaste veckorna har jag använt kärleksförtrollning tidigare och ingen funkar för mig. Men tills jag stöter på Drigbinovia, försäkrar han mig att han kommer att göra alla kärlekstavlor för min räkning för att få tillbaka min före detta älskare. Jag följde noga hans instruktioner, att min älskare Mårtensson kommer tillbaka till mig inom 3 dagar, jag har försökt så många sätt att be min man om ursäkt att förlåta mig för att jag varit otrogen mot honom en gång tidigare, han fick reda på att jag har varit otrogen mot honom och sedan han lämnade hade vi två barn tillsammans som en familj. Jag har försökt så många sätt att få hem honom men ingenting fungerar. Tills jag stötte på Drigbinovias e-postblogg online eftersom detta av en kvinna från Kanada delade hans whatspp-kontakt +12162022709 och Email doctorigbinovia93@gmail.com Jag skickar bara ett meddelande till honom för att hjälpa mig att få tillbaka min före detta älskare. Jag gav Drigbinovia både min och min älskare bild och namn och det var allt han bad om. Strax efter andra dagen fick jag ett telefonsamtal från min älskare Mårtensson och han ber om ursäkt och lovar mig att han kommer hem i helgen, jag sa ok och jag väntade på honom, igår kom han hem igen som Drigbinovia lovade mig. Jag är väldigt glad över att ha honom tillbaka med mycket kärlek och omsorg mer än någonsin tidigare. Jag tror att det är rätt för mig att dela denna fantastiska goda nyhet här så att den kan motivera och hjälpa andra att hitta en lösning för att återförenas med en trasig kärlekspartner idag. sant det fungerar för mig här. Jag tror att det kommer att fungera för dig också.

Janice Aliena sa...

Jag fick min ex kärlekspartner att återvända till kärleken och lita på mig mer än någonsin tidigare. Hela mitt liv har jag aldrig trott att kärleksförtrollningstrollkarm kunde få tillbaka min ex kärleksman Andrew, tills min vän introducerade mig för den riktiga trollformeln, tidigare har jag kontaktat några trollformler för att hjälpa mig men ingen av dem kunde hjälpa mig , några krävde mer pengar tills jag följer enkla instruktioner från stor kärleksförtrollare via hans personliga e-post, jag kunde kommunicera och få omedelbar hjälp av honom för att återställa mitt äktenskaps kärlek och lycka. (dr.oduduwaspellcaster@gmail.com) vem som helst kan likaväl få samma hjälp från honom idag för att få tillbaka förlorad kärlek eller återställa ett brutet förhållande och frånskild partner kan återvända till kärleken. det är möjligt eftersom det fungerar för mig inom 2 dagar, min ex kärleksman ringde mig på telefon för att be mig om ursäkt och just nu lever vi båda tillsammans i kärlek och lycka. tack till Dr.Oduduwa för hans begåvade och begåvade krafter att få tillbaka ex inom 34 timmar.