torsdag 8 oktober 2009

Grattis till Herta..

... från Pockethexorna!!!


Klicka på bilden för att komma till förlagets hemsida för där kan du läsa mer om henne och alla hennes böcker!


Idag den 8-e oktober 2009 tillkännagav den Svenska Akademin att Nobelpriset i litteratur går till den tyska författarinnan Herta Müller.


Vi här på Pockethexorna vill också önska Ett stort GRATTIS till priset!!!

Några ord från Hexan själv: -"Jag tycker självklart att det är jätte kul att priset går till en kvinna och att det delvis är en roman författarinna. Tyvärr har jag inte läst något av henne, men jag ska höra mig för med min dotters svärmor som är tyska och nästa bara läser tyska böcker om hon har något att berätta om Herta. Det jag har läst om henne låter verkligen spännande och att både få läsa om Ceausescudiktaturen och om livet i det forna DDR är inte något man läser om varje dag!
Är det någon som har läst något av henne? Snälla, skriv då ett referat som jag kan använda här på bloggen, det vore jätte gulligt! Kramis/från Hexan själv"

2 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Såg din kommentar i min blogg men vet inte om det är dagens kvinna du syftar på eller deckarförfattaren i dit tidigare inlägg!

Tycker det ska bli spännande att läsa något av Herta men har inte läst något av henne innan! Ser fram emot en bokhöst;-))

Bokmalen sa...

Hm, nä, jag har inte läst något av henne. Får se om det kanske blir till att läsa nåt framöver!??
Kramen, Maria