lördag 8 maj 2010

"Nya Pockethexor sökes..............!"


Hej! Hexan här! Är inte så pigg just nu, är hemma på helgpermission ifrån Sjukhuset där jag ligger sedan en tid tillbaka för att ändra min medicinering. Har svåra länd och bäckenproblem efter tre snabba graviditeter!
Fast det är inte det det här inlägget ska handla om, Sjukvårds och Medicinfrågor driver min man så bra på sin blogg http://www.jernsaxen.blogspot.com/ så det lämnar jag hän nu!
Nej, idag söker jag fler personer som gillar att läsa böcker precis som jag, frisk, sjuk, gammal eller ung spelar ingen roll! Startade för en tid sedan en slags "bokring" och fler är välkomna att delta i den!
Så här går det till, du skickar din adress till pockethexan@live.se , sedan kommer det en gratis pocketbok på posten, har du läst den så får du en ny, i vilketfall som helst så skickar du en recension när du läst klart den till mig som jag lägger ut här på Pockethexornabloggen. Sedan lämnar du boken vidare, till en vän eller lämnar den på tex ett tåg, ja det får du göra som du vill!
Det har blivit riktigt kul att se vart alla "hexpocketerar" tar vägen, många har skickat bilder och många intressanta recensioner har det blivit!
Ha en fortsatt trevlig Helg!
Kram ifrån Hexan!
PS: Har du sett filmen Avatar? Drömde att jag också blev en, så jag kunde springa barfota över en sommaräng som jag inte kunnat göra på 17 år!

5 kommentarer:

Elle sa...

Kul att du är hemma igen över helgen, även fast maken verkar ha vissa koordinationsproblem vad gäller datorn...*ler*

Jag skulle gärna vilja läsa en av dina pocketböcker, men just nu har jag hjärnan full med andra saker. Hoppas kunna återkomma i ärendet till sommarlovet, kanske jag hittar lite lugn och ro tills dess. Funderar faktiskt på att ta en tur upp till familjen i Sverige på "semester". Drömmer nu om att ligga i solen och bara koppla av - kanske med en bok?

Jag har sett delar av Avatar, tillräckligt mycket för att förstå vad du menar med din önskan. En så stark önskan, som är så "obetydlig" för många andra, för att det mesta i livet ju är "självklart".
Jag försöker iallafall att njuta av alla intryck jag får under mina skogspromenader. Önskar jag kunde dela med mig av det...men det gör jag ju lite i mina bilder. Ängbilden i förrförra inlägget tillägnar jag nu dig, det var nästan ännu finare just då än bilden visar - med en rosa solnedgång. Nån dag innan hade min väninna sett ett litet nyfött rådjur ligga där i gräset.
Hur gärna hade jag inte velat visa dig "min" omgivning här...och hur de stora rådjuren lite längre bort skuttade genom skogen, som skuggor mot solnedgången...

Ha en skön och avkopplande helg!
Kram Elle

(PS. Kan du avslöja vilken ansiktscreme du använder...? *ler*)

Mia sa...

Jag anmäler mig som frivillig pockethäxa... :-) Stor del av dagen idag har jag använt till att läsa pocketen "Anhörig" av Katerina Janouch.

Vit som snö sa...

Jag har ju hittills "pratat" en del med din man via blogg och vet att du har permission från sjukhusvistelse. Vad skönt att komma hem förstår jag!
Tänkte ge dej en liten utmaning... Jag är en rastlös individ, har svårt att stanna upp o vill helst ha 1000 järn i elden, helst samtidigt och sömn är ett eftersatt kapitel;) Men "order" finns från de självutnämnda "Gudarna inom sjukvården" att jag MÅSTE varva ner... Att läsa en bok vore kanske lösningen?! Det har inte hänt sedan jag lämnade BMC i Uppsala för 15 år sen....jaa, förutom Milleniumböckerna. Så jag undrar om du vill anta utmaningen och kan "göra en pockethäxa" av mej?! Välj ut en bok som griper tag i mej!!! För häxan finns i mej, det är bara pocketen som saknas;)))
Vad tror du?! Finns det någon pocket för mej?!
Sköt om dej söta du! Kram Cilla

Anni sa...

Tur att det finns drömmar, även om de ibland är fantastiskt svårtydda...

Hoppas att läkarna får lite ordning på kroppen din, så att du snart kan komma hem igen.

Kram!

Anni sa...

Tänker på dig o undrar hur du mår...