söndag 15 april 2012

Fototriss

v.15
Fyrkantig

Vad kan vara mer fyrkantigt än LEGO?

Det var så fyrkantigt jag tänkte när jag hörde att veckans tema hos Fototriss var just det, fyrkantigt. Men det kanske beror på att jag är halvdanska och kommer i från staden Vejle som ligger intill de berömda fyrkantiga plastbitarnas lekparadis, Legoland.

Jag är med i Coolstuffs tävling där man kan vinna presentkort i från bloggen






Mina bilder har några år på nacken för de tog jag sist vi var på besök hos släkten och vi besökte det nämnda stället. Och vill man få ut det mesta av sin inträdesbiljett så besöker man parken när det regnar eftersom alla attraktioner är gratis och när det är blött ute är det inte lika mycket folk i parken.
 Sagt och gjort, på med regnställen och ut i vätan och det kunde åkas hur mycket som helst!
...och som mellansonen sa

-"Bergodalbanan går mycket snabbare när det regnar och det är jätte KUUUL!!!"

17 kommentarer:

Axart sa...

Lego är helt klart fyrkatigt, fint trissat!

Ha en fin kväll/AX

Maria Lundmark Hällsten sa...

Vilka häftiga lego figurer, och helt klart kantiga :)

Anette sa...

Halloj
Åhh legoland dit va jag som liten och tyckte de va så häftigt;)vaska guld och fick en guldpeng hi hi
Ha en fin kväll.
Kram Anette

Ps. har paketet kommit fram?

Lotta sa...

Snacka om MÅNGA fyrkanter, det är nog ingen som slår det idag.
Kul.
Lotta

Anonym sa...

Fina legofigurer, vilken kreativitet! Det blev en bra triss av dem också.

Annemor sa...

Lurt løst.
Lego er firkantet så det holder.

Pialotta sa...

Häftigt och Lego/Duplo är mer poppis än någonsin I Tiden :)

Anitas Blogg - Malta sa...

Roliga personliga bilder du bjuder på. Och lego är ju så fyrkantigt det kan bli.

Annemor sa...

Hva slags bøker ville du hatt anmeldt?
Om du går inn på
http://www.starbear.no/mormor/ og klikke på bøker i kategorier, finner du noen av bøkene jeg ha laget en liten sak på.
Ha en fin kveld :-)

Polargrevinnan sa...

Jättefin triss och det blir många
fyrkanter. Gulliga barn.
Ha det bra. Kram.

Hero sa...

Visst är lego fyrkantigt! bra triss! Ha en fin vecka

Mona sa...

Här kan man snacka om fyrkantiga figurer! Idag ser lego helt annorlunda ut än när jag var liten.

4U2 sa...

Smart och fint trissat! Få se om jag tar mig för och är med denna gång eller om jag för första gången på länge avstår.

Anita A sa...

Legoland, det var länge sedan. Kul att se dessa äldre bilder. Fint trissat med massor av fyrkanter!

Marit Johansson sa...

Vilka roliga bilder du bjuder på, gillar hunden som står och kissar!

Min översta bild föreställer ett konstverk som står utanför Silvermuseet i Arjeplog!

Anni sa...

Jag tänkte också på Lego först! Känner alltför väl igen mig i dina bilder, undrar hur många gånger jag varit på Legoland genom åren ...

Kul att du såg artikeln, då blev du nog lite snopen ;-) Jag har inte skrivit något om den eller om den fakta som står i den, jag försöker vara personlig men inte privat i bloggen. Du vet, jag är ju fortfarande anonym också! Att det sedan inte rimmar så väl med marknadsföring av mitt glas ... jo, jag vet ...

Stor kram till dig, nu får det vara nog med elände!

Laila sa...

Å va kul att vara där.ö Jag har faktiskt inte varit det... Men man kan väl alltid få fortsätta drömma till dina bilder. ;-)