fredag 27 april 2018

Recension av Sport är kul


Jag håller verkligen med författaren Ole Könnecke om att Sport är kul. Men tyvärr gör min trasiga och smärtsamma rygg och bäcken att jag inte kan vara ute och träna eller springa för att inte tala om att kunna åka skridskor som jag verkligen älskade att göra som gammalt "ishockeyproffs" med ett "SM-guld" på meritlistan (inte ett offeciellt SM-guld men det var den enda serien som fanns för oss tjejer så i princip blev det ett SM-guld).  

  
I boken "Sport är kul" från Alfabeta förlag tar författaren upp de flesta kända sporterna på ett roligt sätt bara för att locka barnen till att pröva på de olika sporterna. Se bara på inledningen av boken del lockar till skratt även för oss vuxna: 


-"Förr i tiden jobbade man jämt. Det fanns allt något att göra."

-"Hela tiden jagade man hit och dit."



-"Men sen ändrade det sig. Äntligen fick man tid för sport."



Jag ger Ove Könneckes bok "Sport är kul" ett stort "HI!" (en 5-a) för att den både är allmänbildande och kul plus att det härliga bilder som både är informativa men framför allt ger de många skratt.

Inga kommentarer: