tisdag 7 augusti 2018

Recensionsexemplar ifrån Lind förlag

Nu har jag fått sommarens recensionsexemplar ifrån Lind co, det var verkligen inte en liten låda jag har fick. Det innebär att vi alla Pockethexor får en bok som passar oss, för det var böcker till alla åldrar.


Jag som får lådan hem till mig får även första tjing och väljer fortsättningen på historien om psykopaten Christopher Silfverbielkes liv av Buthler o Öhrlund från Lind co förlag. "Kejsaren" heter den här boken som är den åttonde i serien.
HÄR är författarens egna ord om hur Silfverbielke växte fram via olika böcker som i efterhand blev till en serie.



Nästa bok handlar om ett finskt fenomen som jag som är halv-finne inte kände till, Kalsongfylla. Det ska bli väldigt kul att få läsa och ta del av en kultur som jag inte kan något om. Men jag har många i släkten som gärna vill läsa boken och se om dom känner igen sig.
"Kalsonfylla" är skriven av Miska Rantanen. 


0-3 år 
För de allra yngsta finns den underbara pekboken "Sophies lekbok" av Dawm Sirett. Det är sidor med hemliga luckor, bilder med med lena eller bubbliga tyger allt för att stimulera barnets sinnen. Plus att den söta giraffen Sophie gör roliga saker.


3-6 år
Susanne Gernhäuser har gjort en serier böcker för barn i åldern innan skolan. De handlar om olika yrken.Boken jag fick heter "Brandbilen" och i den boken får barnen lära sig vad som händer på en brandstation och beskriver vad brandmännen gör förutom att släcka bränder. De hjälper till vid bilolyckor, städar upp efter oväder och är snabbt på plats vid olyckor. Boken visar vad som händer på brandstationen när de inte är på utryckning.
Det här är helt klart en bok för alla barn i förskoleåldern för vilka gillar inte brandbilar och brandmän? Det gjord i alla fall jag, men så jobbade ju min killes pappa som brandman och vi fick följa med honom till jobbet, så coolt!

6-9 år
Det här är helt klart favoritboken för alla barn som ska ut och resa under semestern. För den här pysselboken innehåller allt som behövs för att fördriva tiden i en bil, tåg eller flygplan. Fast man kan ju använda boken när man vill den innehåller både målarbok, labyrinter, från prick till prick, finn fem fel och till och med spel.
Det allra bästa med boken är att man kan riva ut sidorna och dela med sig av boken till sina syskon och kompisar.

1 kommentar:

Anni sa...

Kalsongfylla är ett ord som väcker många tankar. Undrar vad det egentligen "betyder"? Ser fram emot att få höra det av någon hexa!
Kram <3