torsdag 19 februari 2009

Hej Jernsaxen gästar Pockethexan!

Hej Peter Olofsson heter jag och har bloggen http://www.jernsaxen.blogspot.com/ en blogg om fysisk smärta och dess problematik. Det händer att jag läser annat en just facklitteratur i ämnet smärta och mitt boktips blir idag Dödahavs rullarnas hemlighet. Orkar du inte med att läsa just nu så gå då in på min andra blogg http://www.oumberligating.blogspot.com/ och se på dagens inlägg om mattor. Mer information om boken finner du nedan eller på http://www.adlibris.com/ där bild och text delvis kommer ifrån, ha en fin dag mvh från Peter Olofsson:

"År 1947 hittades en samling handskrifter i en grotta öster om Jerusalem. Handskrifterna, som daterades till tiden runt Kristi födelse, fick namnet Dödahavsrullarna och kom att betecknas som århundradets arkeologiska fynd. Fyndet resulterade dock i vad många forskare i dag anser vara en av de största vetenskapliga skandalerna under 1900-talet. En liten grupp katolska teologer och forskare - knutna till Påvliga bibelkommissionen i Vatikanen - lade beslag på texterna och utomstående forskare förvägrades insyn i materialet. Vad innehöll Dödahavsrullarna för information som de katolska forskarna var så angelägna om att dölja för omvärlden? Michael Baigent och Richard Leigh berättar historien om hur och varför stora delar av de gamla hebreiska och armeniska manuskripten under lång tid hölls hemliga för omvärlden. Genom intervjuer, analyser och undersökningar växer det fram en thrillerartad berättelse om prestige och bitter kamp mellan lärda män - och en sanning som har fått forskarna att ompröva sin syn på kristendomens ursprung och förändrat västvärldens Jesusbild i grunden."

4 kommentarer:

Fru Pusselbit sa...

Det verkar vara en intressant bok...

Tack för din fina kommentar hos mig och jag hoppas att det gått bra med geografiläsningen! ;)
Här har det inte blivit så mycket tyskaläsning idag...

Ha det så gott! =) kram

Annie - Annalunda sa...

Har inte hittat hit förut...men nu så!!! Vilken härlig blogg och vilken jättekul idé med böcker på vift! Tack för boktipset Peter...låter som en bok i min smak!

Kommer tillbaka!

Kram Annie

Tussegumman sa...

Hej min vän du har en ängel att hämta på min blogg/Många kramar Tussegumman

Pockethexan sa...

Tack för era hälningar, har varit lite risig ett tag och kommit efter med bloggandet, men det ska bli bättring!!!
Kramis...