fredag 18 december 2009

___"Pockethexorna på utflykt"___

...är Pockethexornas egen bokring där alla är välkomna!

Nu är det dags igen för att presentera de nya pocketarna som har flugit ut i världen på nya upptåg...

nåja, tagit bussen, postens transportsystem eller helt enkelt getts från hand till hand.

Det är bara för att ni, kära läsare, ska få de bästa bokrecensioner som det bara går att få i detta avlånga land och utomlands (1 land!). För det är väl det man har bokringar eller klubbar till för att sprida läsglädje och varna för fallgroparna.

Den första jag vill berätta om är Lena i Kalmar som svarade på mitt utrop om vem som ville ha boken Joyce Carol Oates "Fallen" och då vara med i bokringen och recensera boken.


Sen var det Vero i Östhammar med bloggarna "Veros virriga värld" och "PysselGrottan" som gärna ville ha ett hemligt bokpaket att sätta tänderna i. Det blev två stycken som fick plats i bokpåsen och det var:
Karin Fossums "Jonas Eckel" och

Mons Kallentofts "Sommardöden".

För jag var inne på hennes bloggar och snokade runt lite för att få en vink om vad den nya medlemmen helst läser och jag fick det intrycket att det var deckare och jag kunde inte hitta dessa två. Men tyvärr hade hon visst reda läst Mons Kallentofts bok så den får nog en ny läsare ganska snart...




Till vänner som jag känner Lägg till bildi Västerås har jag lämnat över följande böcker:

Inger Frimansson "Ligga som ett O
och
Peter Robinson "En märklig affär".



Låter det här spännande eller har du hittat en pocket med den här loggan på?

Skriv då till pockethexan@live.se om du också vill vara med i bokringen eller till dig som ska lämna in en bokrecension på den upphittade pocketern, lämna då den här under eller i ett mail. Det är extra kul om du skickar med bilder på din bok och hur den har det hos dig och innan du lämnar vidare den skriv vart den hamnar (ortens namn) också till mig så att jag kan lägga in det i bloggen.
Nu kan jag knappt bärga mig innan jag får läsa vad ni tycker, men det är väl som med tomten att man får vänta tills det är dags!


Kramis och God Jul alla bokringen "Pockethexorna på utflykt"-vänner!

Inga kommentarer: