lördag 5 december 2009

Tack Anna för boken du gav mig...

...för du fick upp mina ögon för en av "mina" författarinnor som jag hade tappat bort under åren, Joyce Carol Oates!


Tänk er kombinationen;
framtida Nobelpris författarinna

1950-tal med den amerikanska drömmen

Niagarafallen med sin vidunderliga vy
romantisk kärlek som trotsar allt

familje sagamiljöförstöring .

Där har ni grundpelarna till den här underbara romanen som fängslade mig från första sidan till den sista.


Det ät "Fallen" av J C Oates jag pratar om och om du är som jag och har tappat bort henne eller helt enkelt inte läst något av henne tidigare så måste jag bara säga läs den här boken!
För det här är en bok som förändrar din syn på livet i allmänhet men framför allt förändrar det bilden vi har av den äldre generationen och deras syn på människovärden.
Men det vet ni ju redan är hyckleri för i samma stund som jag skriver det här så sker samma miljöförstöring men då bara på en annan del av jordklotet som vi inte har samma insyn i och det utspelar sig säkert samma kärleksdraman hos dem så det skulle säkert gå att skriva flera sådana här böcker med fakta från vår tid.
Vill du få hem boken till dig och vara med i min bokring "Pockethexorna på utflykt"?
Skriv då till pockethexan@live.se och lämna namn och adress, men jag har bara ett ex. av den här boken så du får vara snabb att skriva annars så får du en "hemlig"pocket att läsa, kommentera på bloggen o lämna vidare till ny läsare.
Kramis
/från Pockethexan själv

2 kommentarer:

Camilla Alvén sa...

Hej lilla Hexan!
Hoppas att allt är bra, det var ett tag sedan jag besökte dig så jag tog mig själv i kragen. Förstår inte vart dagarna tar vägen, känns som att de är alldeles för korta nu inför julen.
Ha det bra
Kramar till er alla

Marie//Tekla Maräng sa...

Hej!
Förlåt att jag inte har varit inne på vare sig din eller makens blogg.
Mår inget vidare just nu så jag orkar liksom inte ta mig runt till andras bloggar som jag skulle vilja.
Fniss jo vi kanske har mallat hos färdigt iaf snart. Har idagarna varit i AIK-shopen och vältrat mig i *segerprylar* som min son skall få till jul. Ung stackarn fyller år den 23dec.
Jag är gärna gäst bloggare om du vill angående Peter Robinson.
Nu ska jag leta reda på vad du har för utmanning till mig.
Kramar Marie:)