fredag 29 januari 2010

"Äntligen en klok människa..........!"


Ja, äntligen en klok människa! Ja, eller om de är fler människor som kommit med förslaget att trängselskatteavgifterna måste höjas för att nå klimatmålen. Läs Svenska Dagbladets Nätnyheter! Höj på ni bara, så blir det ännu fler tillgängliga p-platser i Stockholms centrala delar och inga köer in i staden heller, underbart!
Så kan jag fortsätta att ta min Hummer till jobbet! Någon "smart rackare" har dessutom dragit in på snöröjningen i Stockholm, helt stopp på Götgatspuckeln igår pga av allt snöande, så jag var tvungen att ta gångbanan upp! Herregud precis när jag kommit förbi alla bilarna på insidan via gångbanan så kom det en "flaggbrännare" och stoppade mig eller rättare sagt han vägrade flytta på sig så att jag kunde komma ner på körbanan igen, tur att jag extra monterat lasbilsstarkhorn istället för vanliga tutor, jag lovar att den här proletära Södermalmsbon aldrig mer försöker stoppa en hederlig skattebetalare mer! Tur att dom har textat på tunnelbanan vart man skall kliva av, för han lär inte höra något mer vad de säger i högtalarna på länge! Ja, faktiskt, han såg ut som en riktig kollektivtrafikant, usch!
Som ni ser så kör jag dubbfritt, det är ju dubbdäcksförbud på Hornsgatan, man är väl solidarisk mot beslutade regler!
Ja, som vanligt "Bättre rik och vacker än fattig och ful!"
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson!
PS: Undrar var i helsike min Polske snöskottare är någonstans, ligger och drar sig förstås, han gnällde igår när han var tvungen att handskotta vår uppfart till huset cirka 200 meter, tyckte att jag kunde köpa en sådan där snöslunga, vad ska jag med det till, jag skottar ju aldrig snö?

Inga kommentarer: