måndag 11 januari 2010

___"Pockethexorna på utflykt"___

Det ny året har börjat bra för Pockethexans egenskapade bokring "Pockethexorna på utflykt"! För bokringen har fått en ny deltagare (bok presenteras senare) och så har två läsare/recensenter hört av sig och vill berätta om sina "Hex"-pocketar.
Men tyvärr så har det inte gått så bra för dem och deras böcker, av olika anledningar, men det är en stor del av bokringens tanke att man ska få höra både för och nackdelar, läsglädje och lässvårigheter. Läs nu "med-Pockethexornas" egna kommentarer och tankar om de Hex-pocketar de har fått/hittat och var de har lagt sina böcker för nya läsare att hitta dem på. Kramis från Pockethexan själv! <;D Kicki i Västerås har läst: Nicholas Evans "I vargars närhet"
-"åh så spännande tänkte jag när jag fick boken i min hand den författaren gillar jag ....
läste några sidor och tänkte att det här det verkar bekant ...hum ...sen efter några sidor till så insåg jag att attans den har jag ju redan läst ju ....men jag vet att boken är klart läsvärd och rekommenderar den varmt .....nu fick den istället följa med en annan jobbar kompis hem till Dingtuna och ligger nu där och väntar på att bli läst...många kramar kicki"



Erika i Västerås har läst: Victoria Clayton "Dans med förhinder"
"Jag fick den här boken av Pockethexan för hon vet att jag brukar läsa den här typen av böcker och jag började läsa den men det var något som inte stämde, den kändes för jobbig att läsa. Det är liksom för mycket text på varje sida, text ända uppifrån och ner o så är det inga mellanrum mellan raderna. Tyvärr, jag fick ingen känsla för boken när den var så svårläst så nu har jag gett den till mamma så får hon läsa den (o jag ska säga till henne att hon ska skriva på bloggen vad hon tycker om den sen). /från Erika i Västerås

Och för att Erika hade fått en så svårläst pocket av mig, fick hon en ny! Det blev Liane Moriartys "Tre önskningar" som jag har skrivit om här på bloggen och jag tycker nog att det är en ganska lättläst bok och förhoppningsvis tycker hon det också...

Inga kommentarer: