torsdag 19 juli 2012

Jag har vunnit en bloggtävling!

Vad har jag då vunnit? En bok eller två? Nä, nä det lottar jag ut själv nu för tiden.

Kanske en fin silverbrosch med en gammal porslinsbit som är tillslipad för att passa in?
Nej, det fina smycket vann jag i vintras när jag hade turen med mig.



Kan det vara ett vitt långt läderarmband med tänkvärda ord? Nej för det är mitt nya favoritsmycke som jag vann i december i en julkalender tävling..








Inte heller är det en plastservice i klara färger med kanna, glasskålar och en bricka, för det vann jag för två år sen.

Men det börjar närma sig....det är nämligen så enkelt att jag har vunnit den fina Iittala skålen som jag har gjort reklam för i min blogg.  Sarjaton heter den och ingår i den nya serien som betyder "ingen serie", det i syfte att man ska kunna mixa de olika delarn hur man vill. Tanken med serien är att hedra de finska traditionerna och mönstret på min skål heter "stygn" på finska.

Jag tror nog att jag vann skålen för att jag berättade hur mycket den påminde mig om min finska farmor och hennes trasmattor som jag tyckte så mycket om att vara med när hon vävde dem, hon vävde även en matta efter de färger jag valde ut och den pryder än i dag golvet i vår stuga.

Vill du veta mer om den här "ingen serien" av Iittala? Gå då in på bloggen där jag vann min fina skål för där berättar Jannices ALLT om Iittala och andra finska skönheter i sin blogg, den hittar du HÄR. Där kan du också vara med i hennes andra tävling där man kan vinna 4st Lempiglas, även de i från Iittala. Det som krävs är att du kan svara på några frågor. 


Lycka till, jag kan bara säga och att det här är bland det enklaste och roligaste sättet att vara med i en tävling. För att inte tala om att det är en ganska hög vinstchans att vara med i en bloggtävling.

Jag kan även rekomomdera böckerna jag vann i vintras, om ni inte redan har läst dem. Den lilla mini pocketen där formatet heter Excess är en av Mons Kallentoft delar i hans deckarserie, en ni inte får missa!!! Ni kan läsa om dem på hans hemsida HÄR!

Teologen Jenny Holmbergs bok "Bara du finns" är en bok som förlaget kallar för en roman om kärlek och mörker, jag vill kalla den för en roman om ett flertal människors öden som hon beskriver i korta och intensiva kapitel, en annorlunda och tänkvärd bok.

5 kommentarer:

Cajsas Faster sa...

Grattis till alla vinster! En riktig turgumma! Jag vann rätt mycket för ett tag sen, men nu har det varit glest ett tag.

Ha en skön helg, Marie

Elle sa...

Grattis till alla vinster! Den sista var väl liksom pricken över i:et!
Själv ligger jag lite lågt med bloggandet för tillfället. Kämpar med diverse sjukdomar, lediga barn och det värsta sommarvädret sedan urminnes tider.
Önskar dig och den oumberlige en skön helg!
Kram

Marina sa...

Hittade hit via en stycken makes kapade blogg och det var en mycket trevlig erfarenhet! Ska absolut återkomma och läsa lite mer - på återseende /Marina

Milla sa...

...ej. Om du har hunnit kolla i det inlägg som du skrev inne hos karln din så kommer nu fortsättningen av min kommentar :)

Jo, vilket inlägg du skrev. Jag fick många tankar och hade räknat med att skriva ännu mer om det väsentliga i inlägget men tappade helt bort mig då jag fick ett gott skratt av din mammas t-shirt förälskelse =D
Underbart! Ha det gott! Kram

Anna Granström sa...

Grattis!