söndag 15 maj 2011

Bokbloggsjerka


Nu har jag entligen anmält mig till Bokbloggsjerkan!


(Tyvärr försvann mitt första inlägg jag skrev i helgen så nu återskapar jag det ur minnet....vad pysslar Blogger med? är det fler än jag som har loggat in, skrivit ett inlägg o när man ska lägga upp det, så är det borta!?)




Förlåt Annika att jag har tagit så lång tid på mig innan jag hoppade på det här med att jerka, för det betyder just att hoppa. Nu ska jag jerka mellan olika bokbloggar för att kika in o säg;



-"Hi! här är jag, vad kul att få träffa dig!"

Varje helg ska man först svar på en fråga på sin blogg och sedan gå in på "Annikas bok och kulturblogg" och klicka sig fram till inlägget om jerkan och där lägger du in din länk till inlägget med svaret på frågan och sen jerkar du runt bland de andra som har lagt in sig hos Annika och vips så har du en massa nya vänner! Förhoppningsvis!


Vad är då helgens fråga? Jo det här är frågan ni ska svara på innan ni lägger till er på hennes blogg:

-"Vilken/vilka fiktiv karaktär/er skulle du helst vilja träffa och vad skulle ni då hitta på?"
När jag var liten drömde jag alltid om att få träffa Astrid Lindgrens "Pippi Långstrump" bara för att få vara med och leka alla de roliga sakerna hon gjorde och allt bus de hittade på. Men vad säger ni tycker ni inte att hon vore den perfekta väninnan för mig, jag med mitt stelopererade bäcken sen mina kroniska besvär sen graviditets bäckenuppluckringen som kroniska smärtor och att jag är delvis rörelsehindrad?





Tänk er världens starkaste kvinna som min väninna? Det får bli svaret på min fråga jag vill träffa dagens Pippi Långstrump!
För tänk er, när vi ska leta efter en Spunk och vi behöver komma upp i ett träd då behöver hon bara att lyfta upp mig eller om vi ska komma undan ifrån Kling och Klangs efterträdare när vi har lyckats komma upp på tacket och då håller hon i mig medans hon hoppar ned mig i famnen?








Eller tänk er när vi ska ner till Söderhavet för att jaga sjörövare då flyger vi ned med hennes säng-luftballong och då får jag ligga där nedbäddad i bland kuddar och täcken, precis som här hemma!












Fast den största drömmen är väl att få uppleva hur det är att handla godis med Pippi, minns ni från när ni var små och såg det här på film eller TV hur de fick handla godis innan det fanns lösviktsgodis i alla matbutiker och när det känndes lyxigt med godis? Jag minns!











Vill du också vara med och Bokbloggsjerka kan du göra det HÄR

4 kommentarer:

bokslukaren sa...

Det skulle nog inte bli en tråkig sekund om man fick leka med Pippi...

Annika sa...

Vem har inte drömt om att få hänga med Pippi Långstrump under en dag för tänk så många spännande upptåg man skulle få vara med om då .. :-)

Blogger verkar ha haft stora problem under helgen då jag inte har lyckats kommentera en enda blogg som använder detta "bloggverktyg". Irriterande!

Carpe Diem. sa...

Hejsan!
Pippi vet jag int om. Var nog mer en Tjorven diggare! Döpte t o m våran hund till det, när jag var yngre...och rörligare. Så på Saltkråkan skulle jag vilja vara.

Blogger ja...Kom int in på hela helgen! Det stod att min blogg inte längre fanns!!!!! Vad sysslar dom med ?
Kram

Anni sa...

Nog tycker jag att du skulle behöva en alldeles egen Pippi!

Själv tycker jag nog att jag haft någon Emil i faggorna här hemma, men de växer ju upp, sönerna...

Blogger var bara strul i några dagar, många kommentarer som försvunnit också. Hoppas att det är ordning nu!

Kramen bananen ♥