lördag 21 maj 2011

"Oumberlige Peter gästbloggar.....!"


Det brukar inte direkt bli "publikrekord" när jag Gästbloggar på min Kära Hustrus blogg! Fast idag är det nödvändigt.....killen i kalsonger har egentligen ingenting med detta inlägg att göra alls. Han får bara vara med för det finns en artikel i Svenska Dagbladet idag om oss Män som objekt, tråkigt nog finns artikel ännu inte i någon "nätvariant", men kommer säkerligen under dag där! Bilden är i vilket fall som helst en framsida till en bok som går att beställa på Amazon!
Var på ett "Bokparty" i Torsdags med Min Fru, alltså allas våran PocketHexan! Efter att att "minglat runt" ett tag så slog det mig hur mycket ytliga människor det fanns, människor som bara verkade leva genom böckerna de läst, nästan som en "sekt" hos vissa, lite obehagligt faktiskt!
Självklart så ska man prata om böcker, vad det är man läser och hur man upplever det man läst, men sätter man det sedan i relation till sitt eget liv och tar med sig andra in i den "berättelsen" då blir "livet" verkligen "levande"! Det var en underbar kväll i Torsdags, men efter att Ann Rosman presenterat sin nya Bok och alla fått den signerad, då drog folk iväg som en "avlöning", runt halsen så hade många av dem dessutom ett Carpe Diem smycke, intressant! Kanske ska man vara mycket sjuk som min Fru är och jag har varit för att verkligen, verkligen kunna fånga dagen?
Lilla frun är inte så bra just nu så det tar nog någon dag innan hon orkar skriva igen! Fast en sak är säkert, PocketHexan reser sig alltid igen på nio! Nu ska jag hjälpa henne att göra PocketHexan till Sveriges största och Bästa bokblogg, resan har bara börjat.............!
Vill du också bli en PocketHexa och få en Gratis pocketbok hemskickad till dig som du sedan skriver om här och på din egen eventuella blogg, då skickar du din adress till Pockethexan@live.se så kommer det en bok i din brevlåda!
Vid Datorn som vanligt Ulv Röde Sveriges Sista Riktiga Vikingahövding alias Peter Olofsson! Hm...visst lät det där galet, läs om det mer på min blogg Oumberligating.....världen är ju galen, men det var inte jag som började!

3 kommentarer:

Anonym sa...

skickar krya-på-dig-kramar, Pockethexan och hoppas du är tillbaka på banan snart.

Barnens Hjältar sa...

Tack för ditt fina inlägg, jag blev jätteglad av att läsa det. Det betyder massor att få den sortens respons. Kram på dig och krya på dig. Kul att du har gästbloggare med. Ha en fin söndag!

Elle sa...

Erkänner att bilden lockade mig hit....*dreggel*
Hoppas att det snart är bättre och att du själv orkar blogga igen.
(inte för att jag har något emot din oumberlige makes gästinlägg...men...ändå)
Krya på dig!!
Kram Elle