lördag 15 september 2012

Vad har Forss, Montelius och Zelda gemensamt?

Jo, de träffade eller pratade jag om på den trevliga förlagsfesten som jag var på igår! Tack Bonniers, Månpocket och jättegulliga Charlotta som tog hand om mig och mina saker så jag fick en helkväll på Blå Porten igår. Jag träffade både gamla och nya vänner som bloggerskorna Ann-Sofie på Breakfast Book Club och Emily på Dagens bok plus några.

Det var väldigt trevligt att få träffa flera av sina favoförfattare som var där och minglade. Den gulliga Lina Forss och jag avslutade till och med kvällen med en svängom. Ni vet hon med MÅSTE LÄSAS BOKEN "Allra hemskaste syster" som bygger på Shakespeares Kung Lear men med två systrar i huvudrollerna i stället.  
Magnus Montelius författaren till MÅSTE LÄSAS BOKEN "Mannen från Albanien" (du kan läsa min rec. som finns med på hemsidan!) som handar om den mörka tiden i Sverige då vi mörkade att vi förföljde svenskar som röstade på vänster om vänstern vilket bl.a författarens morbror gjorde och nu har han fått ut sin morbrors SÄPO-akt från 1960-talet som är med i boken. Magnus och jag hade flera givande pratstunder bl.a om hans "Hexpocket" han fick av mig på Bokmässan förra året. Han lovar att han snart ska skicka sin recension till mig och berätta vart han ska lägga ut den någonstans för att den ska kunna få en ny läsare (du?). Återkommer snart till det.

Sen "råkade" jag ramla in i en då för mig okänd serietecknare med kompis och det visade sig vara den coola Kim W. Andersson, skaparen av bl.a. seriealbumet Alena (alltså inte handbolls spelaren Kim A.)
 
Men det var bara för att trappan in till baren visad sig vara en ramp så jag med mina kryckor hade lite svårt att hålla balansen... o det bara för ojämnheterna!



Det var många nya ansikten för mig och flera trevliga och levande samtal.
Vi kom överens att vi skulle ses igen under Bokmässan.

Hur är det ,ska du också dit och i så fall vem och vad ser du fram emot att få se och lyssna på?

Jag ska nog försöka gå och lyssna på Kim W. Andersson och hans ex. Lina Neidestam när de har sin föreläsning med Engelfors författarna (böckerna Cirkeln o Eld) Sara B Elfgren och Mats Strandberg i deras nya hemliga projekt.
Låter inte det hur spännande som helst? Speciellt för oss som både är serie och fantasy nördar ihop. 

Lörd. kl 13.00 i A-hallen A02:40

Vi ses där! Jag är hon med gåbord och en solstol att ligga i. 

2 kommentarer:

Cajsas Faster sa...

Ska tyvärr inte till bokmässan i år heller. Det var längesen jag var där nu. Måste nog boka in det igen. Det brukar vara så kul:)

Kram Marie

Anni sa...

Lina Forss bok har jag läst, den var ganska förskräcklig så det var kul att höra att du tycker hon är gullig!

Cirkeln läste jag ganska nyligen och förstår inte hypen omkring. Känner mig plötsligt väldigt kräsen! (Men den var ju bättre skriven än Forss bok).

Nu ser jag fram emot att titta in i galleriet och plocka ihop era alster, har själv stått och skurit glas i solen så att jag ska kunna dra igång ugnen om inte imorgon så i alla fall snart!

Kramen!