lördag 17 april 2010

JAAAAAAA!!!!!!!

Jag kan knappt tro det är sant...

men det är det!!!

JAG SKA GÅ PÅ DJURGÅRDENS MATCH MOT HV 71 PÅ GLOBEN NU PÅ MÅNDAG!!!!
Det kanske inte är så stor grej för många av er, ni kanske t.o.m har årskort och kan gå på alla matcher men är man som jag stelopererad i bäckenet/ryggen och har kronisk smärta och måste äta stora mängder morfin dagligen för att kunna fungera, då är det en stor grej. Därför var jag tvungen att vänta in i det sista för att se om jag verkligen skulle kunna klara av en så stor grej och nu ser det ut som att jag kan se en hel hockeymatch så därför ringde jag i torsdags glatt till Globen o sa att -"nu kommer jag" ungefär och hon skrattade mig i örat ungefär och sa att det har varit slut sålt sen länge. Men någon hockeygud där uppe tyckte att jag skulle gå så medans jag pratar med bokerskan och hon förklarar det där med fullbokandet så säger hon -"Du, jag fick just in ett återbud, vill du ha den?" -Vill du ha den? Ahh, självklart vill jag ha den, det var ju därför jag ringde..da. Men det sa jag inte för jag hade fullt upp med att dansa en glädjedans och inte skrika henne rakt i örat. Ja dansa o dansa, så mycket en smårund, stelopr. 44 åring med känselbortfall i hela vänster sida och kroniska smärtor nu kan dansa..

Nu till den stora frågan vem ska följa med mig som ledsagare på matchen? Man kan ju tänka sig att det skulle vara en kö av familjemedlemmar som skulle vilja följa med och få en gratisbiljett till finalmatchen och på den "fina" läktare A, sektionen A precis i TV-kamera höjd. Men inte då, min "kära" hockeyhatande make flyr huset varje gång jag ska kika på match på TV, äldsta sonen elektrikern, har det korta svaret -"jag ska upp tidigt på morgonen" men han är lik sin far.. dottern kunde tänka sig att följa med, men då ville hon sitta med tjejerna i klacken o det är ju inte meningen, då återstår 18-åriga mellansonen som har varit med de två tidigare matcherna o första var han bara 11 år och det är faktiskt så att han erbjöd sig frivilligt fast han inte annars tittar på matcherna. Tyvärr hann jag inte skicka in intyget på att jag behöver 2 st ledsagare så kära svärdottern får stanna hemma och gå på handbolls träningen i stället, men jag uppskattar att hon ville följa med...
För sista utvägen hade ju varit att fråga AIK-svärsonen....NEJ!!!
Vi spar det till nästa år..
Ska du också vara med och uppleva det här och hjälpa Djurgården att ta sitt GULD? Kom då gärna förbi handikapp läktaren och hälsa på mig, Pockethexan själv och jag är inte så svår att hitta jag är den som ligger i en solstol...
DIF4EVER!

Bild lånad av:
"Djurgården hockey slutspel 2010" på Facebook, gå med du också!

5 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Vad glad jag blir för din skull! Hoppas verkligen att det går er väg på matchen oxå;-))

Razzy sa...

Synd att man inte har någon biljett, annars hade jag kommit förbi och suttit bredvid ett tag :)

Carpe Diem. sa...

Vad glad jag blir! Hoppas att du får gå så att inget "tillstöter" om du förstår vad jag menar.
Håller tummarna för Hardys lag, det är ju det närmaste seger VI kommer i år, men vänta bara!
Kram på dej!

Anni sa...

Tror att både Razzy och jag hade erbjudit oss som ledsagare om du hade svårt att få tag i någon ;-)

Anne-Lie sa...

Hoppas att din kväll blev en bra kväll - inte så många mål men en härlig stämning!